عباسپور : امسال قطعی برق خانگی نخواهیم داشت

زیپو کالا: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: سال قبل خاموشی های مختلفی در زمینه برق خانگی داشتیم اما امسال اصلاً قطعی برق خانگی نخواهیم داشت.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: وزیر نیرو امروز با حضور در جلسه کمیسیون صنایع توضیحاتی درباره شرایط برق مصرفی حوزه های مختلف همچون صنعت و کشاورزی به نمایندگان ارائه داد.
عباسپور اشاره کرد: بنا بر توضیحات وزیر نیرو، مصرف کنندگان برق صنعتی که نسبت به الگوی مصرف قبلی خود کاهش میزان استفاده را داشته باشند هزینه برق آنها رایگان خواهد بود.
وی ادامه داد: در زمینه برق مصرفی خانوار هم به هیچ عنوان قطعی برق نخواهیم داشت و در این عرصه نیز اگر مصرف کنندگان الگوی مصرفی خودرا کاهش دهند شامل تشویق خواهند شد بطوریکه هزینه برق آنها رایگان خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: همین طور درباب قطعی برق حوزه های پرمصرف صنایعی که در شهرک های صنعتی فعالیت می نمایند برق آنها هفته ای یک دفعه از ۱۱ بامداد تا ۱۱ شب قطع خواهد شد. البته آنها می توانند قبل از شروع ساعت قطعی برق یعنی از ۵ بامدادان تا ۱۱ بامداد فعالیت داشته باشند.
وی اشاره کرد: در ارتباط با صنایع فولاد و سایر مواردی که میزان مصرف آنها زیاد و سنگین است یک ماه برق آنها صفر خواهد بود و در آن ماه باید فعالیت خودرا رها کنند که طبیعتاً بخش کارگری نیز تعطیل خواهد بود.
عباسپور عنوان کرد: اینها مواردی بود که توسط دولت و وزارت نیرو برای شرایط برق کشور تدبیر شده است. سال قبل در این موقع از سال ما با خاموشی گوناگون در زمینه برق خانگی مواجه بودیم. اما امسال اصلاً قطعی برق خانگی نخواهیم داشت. در زمینه کشاورزی نیز بنا بر آنچه وزیر اعلام نموده هفته ای ۴ ساعت خاموشی اتفاق خواهد افتاد که این میزان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
وی در ارتباط با برق مصرفی بخش اداری نیز توضیح داد: درباره بخش اداری قرار شد با کاهش ساعت کار اداری مصرف برق در این بخش کاهش داده شود. بطوریکه بامداد ساعت کار زودتر شروع شود و ظهرها نیز زودتر به اتمام برسد.
عباسپور در آخر اشاره کرد: وزیر نیرو همین طور عنوان نمود که از خرید برق از همسایگان استقبال می کند. نمایندگان مجلس از تدبیر وزارت نیرو و دولت در ارتباط با تامین برق و تدابیر این حوزه رضایت داشتند.