رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد: قیمت گذاری نان صنعتی برای پیشگیری از خروج آرد یارانه ای ضروریست

به گزارش زیپو کالا مشهد ـ رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد اظهار داشت: قیمت گذاری نان صنعتی در مشهد برای پیشگیری از هرج و مرج و خروج آرد یارانه ای ضروری می باشد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مصطفی کشتگر اظهار نمود: نانوایان مشهدی به دنبال حذف ارز ترجیحی از آرد نان های صنعتی، خواستار این هستند که نان حجیم و نیمه حجیم را سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان نرخ گذاری کند.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد اظهار داشت: این درخواست برای پیشگیری از هرج و مرج و خروج آرد یارانه ای از شبکه توزیع عرضه شده است چون که در وضعیت کنونی امکان انحراف آرد یارانه ای یا نیمه یارانه ای از شبکه نان های سنتی وجود دارد بنابراین برای پیشگیری از این مهم، نرخ گذاری نان صنعتی ضروری می باشد.
وی اظهار داشت: بعد از حذف یارانه آرد برای نان های صنعتی، قیمت نان حجیم و نیمه حجیم عرضه شده توسط برخی از نانوایی های این شهر افزایش پیدا کرده است.
کشتگر بیان نمود: واقعی شدن قیمت نان از قاچاق آن جلوگیری کرده و مردم را ترغیب به صرفه جویی در مصرف آن خواهد نمود.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد اظهار داشت: پیش از این آرد نیمه یارانه ای به پخت نان های حجیم و نیمه حجیم اختصاص می یافت که با حذف ارز ترجیحی، قیمت هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی برای پخت نان حجیم و نیمه حجیم از ۴۵ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان رسیده و به همین نسبت قیمت این نوع نان ها هم افزایش پیدا کرده است.

منبع: