مهلت پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس به انتها رسید

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل فرابورس با اعلان اینکه پذیره نویسی استقلال و پرسپولیس به انتها رسید، اظهار داشت: حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، میثم فدایی شب گذشته (شنبه ۲۸ اسفند) در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اضافه کرد: در باشگاه استقلال، افراد حقوقی ۲۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد سهام و سهامداران حقیقی ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.
وی افزود: در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد و افراد حقیقی ۸۹ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.
فدایی در پاسخ به این پرسش که نماد سرخ آبی ها چه زمانی بازگشایی می شوند؟ اظهار داشت: بعد از این مرحله تسویه و پایاپای وجوه انجام می شود و پول به حساب باشگاه هایی که مسدود است واریز و نامه ای از بانک به سازمان بورس ارائه می شود و سازمان بورس مجوز ثبت افزایش سرمایه را به اداره ثبت شرکتها می دهد و پس از ثبت در اداره ثبت شرکتها به شرکت سپرده گذاری مرکزی عودت و سهام به افرادی که خریداری کردند تخصیص داده می شود.
مدیرعامل فرابورس اظهار داشت: مهم تعداد سهام خریداری شده بود که سقف شرکت در افزایش سرمایه برای افراد حقوقی بصورت مستقیم و برای افراد حقیقی در قالب سبدهای سرمایه گذاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان بالا رفته بود و این موجب شد سهام به فروش برسد و افزایش سرمایه تکمیل شود.
به گفته فدایی حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند و برای متعهد پذیره نویسی سهامی باقی نمانده است.

منبع: