امکان مسافرت زمینی به کشورهای همسایه در نوروز ۱۴۰۱ وجود دارد

زیپو کالا: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از امکان برگزاری سفرهای زمینی بوسیله پایانه های مرزی به کشورهای همسایه در نوروز ۱۴۰۱ آگاهی داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه بازدید از ترمینال جنوب در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف سازمان راهداری در روزهای سفرهای جاده ای گفت: علاوه بر این که مسئولیت حمل و نقل مسافر شامل داخلی و بین المللی را برعهده داریم، ایجاد ۳۰۰ سرویس مناسب در زمینه راهداری نیز در دستور کار است.
وی اضافه کرد: بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافری عموماً بوسیله کشورهای همسایه و بوسیله پایانه های مرزی انجام می شود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: امسال سفرهای راهیان نور مجدد از سر گرفته شد. با دستگاه های مجری راهیان نور مذاکراتی داشتیم و ناوگان مورد نیاز زوار مناطق جنگی جنوب تامین شد.
شهرکی ثانوی درباره رعایت پروتکلهای بهداشتی در سفرهای نوروزی اشاره کرد: دستگاه های مربوطه به شرکت های حمل و نقل ابلاغ گردیده است؛ در طول انجام سفرها هم هر دستورالعمل جدیدی ابلاغ شود بلافاصله به رانندگان و شرکت های حمل و نقل مسافری اعلام خواهیم کرد.
وی اشاره کرد: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین مسافری و اتوبوس ها در روزهای سفرهای نوروزی ۲۴ ساعته باز است و برگ معاینه فنی اتوبوس ها کنترل می شود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباب ایمنی اتوبوس ها در سفرها، تاکید کرد: به رانندگان سفارش کرده ایم ایمنی در مسافرت را رعایت نمایند. رانندگان ما در مسافرت حرفه ای هستند و در قالب رانندگی تدافعی تلاش کنند اگر رانندگان غیرحرفه ای سبقت بدون مجوز و دیگر تخلفاتی داشتند، مقابله به مثل نکنند. وی درباب خرید بلیت اتوبوس اظهار داشت: مسافران از مراکز بدون مجوز بلیت تهیه نکنند و حتما یا از خود پایانه ها و یا از سایت های مجاز بلیت اتوبوس خریداری کنند.

منبع: