موسوی مطرح كرد؛ پیشبینی فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در سال آینده

به گزارش زیپو کالا سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که طبق مصوبه مجلس میزان صادرات نفت در سال آینده، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار پیشبینی شده است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، سید نظام موسوی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) ضمن اشاره به مصوبات مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اظهار داشت: امروز مجلس مسائل در رابطه با درآمدهای نفتی را مصوب کرد که در آن میزان صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار صورت بگیرد.
موسوی اظهار داشت که این مصوبه در کمیسیون تلفیق نهایی شده بود پیشنهادات مختلفی برای تغییر آن در صحن مجلس عنوان شد ولی این پیشنهادات رای نیاورد تا در نهایت مجلس برپایه همان مصوبه کمیسیون تلفیق عمل کند. البته وزارت نفت اعلام نموده توان کافی برای رسیدن به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای سال آینده وجود دارد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیح داد: همینطور مجلس تصویب کرد که سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال آینده ۴۰ درصد باشد؛ تابحال دولت برای استقراض از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش سهم واریزی نتوانسته اجازه ای از مقام معظم رهبری بگیرد بنابراین تمام ۴۰ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه واریز می شود.
وی افزود: برپایه تاکید رئیس مجلس به علت عدم موافقت با استقراض دولت از منابع صندوق توسعه ملی، دولت باید به صورت مکتوب برنامه خویش را برای جبران کاهش درآمدهای نفتی اعلام نماید، پیش از این دولت ها از سهم واریزی خود به صندوق توسعه با اذن مقام معظم رهبری استقراض می کردند که تابحال این اجازه به دولت داده نشده است. البته به صورت شفاهی مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش فروش نفت و رسیدن آن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در سال آینده بعنوان بخشی از پیشبینی های صورت گرفته برای جبران این کمبود آمده است اما باید این موارد به صورت مکتوب به مجلس اعلام گردد.
موسوی در انتها بیان نمود: مصوبه دیگر مجلس درمورد اختصاص سهم مناطق محروم و نفت خیز از منبع حاصل از فروش نفت بود که بر مبنای آن ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال آینده به مناطق محروم اختصاص یافته و برپایه شاخصهای محرومیت این منابع توزیع خواهد شد. علاوه بر این مقرر شد تمام احکام نظارتی بودجه در سال ۱۴۰۰ در سال آینده هم اعمال شود.

منبع: