رییس اتحادیه فروشندگان گوشت اهواز تاكید كرد ضرورت برخورد با کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای دام در اهواز

خوزستان رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز بر ضرورت برخورد با کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای دام ها در اهواز تاکید نمود.

سید اصغر حسینی بهارانچی در مورد معضل کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای دام ها در اهواز اظهار نمود: هم اکنون مکان هایی در سطح داخل و خارج از شهر وجود دارد که چنین کشتارهای غیرمجازی را انجام می دهند و باید هماهنگی های لازم توسط مقامات قضایی، محیط زیست، دام پزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی صورت گیرد و با آنها برخورد لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: گوشتی که به روش کشتار کنار جاده ای به فروش می رسد، امکان دارد آلودگی های زیادی داشته باشد. وقتی دامی کنار جاده ذبح می شود امکان دارد ناسالم برای مصرف و گوشت آن غیرقابل استفاده باشد و همینطور مسئله گردوخاک و آلودگی ناشی از سوخت ماشین هایی که از جاده عبور می کنند؛ همه از عواملی هستند که سبب آلودگی گوشت می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز با اشاره به اینکه نظارتی بر کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای دام ها نمی گردد، خاطرنشان کرد: ما فقط در این حوزه گزارشاتی را به دامپزشکی می دهیم و دامپزشکی هم به تنهایی توانایی برخورد با آنها را ندارد و در این حوزه باید دیگر ارگان های متولی همکاری داشته باشند.

حسینی بهارانچی افزود: چندین جلسه در استانداری جهت مقابله با کشتار غیر مجاز تشکیل شده است اما متاسفانه هیچ مقام و اداره ای در این حوزه اقدامی انجام نداده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز درباره مشکلاتی که برای کسبه ها و ترددها ایجاد می کنند، اظهار داشت: کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای دام، بازار کسبه ما را خراب کرده است و با فریب مردم، گران فروشی می کنند و گوشت را گران تر از فروشندگان فرآورده های گوشتی عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه دلیل افزایش کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای دام را استقبال مردم از این مورد دانست و اظهار نمود: استقبال مردم از آنها به این علت است چون فکر می کنند قیمت این فروشندگان کمتر از فروشندگان فرآورده های دامی مجوزدار سطح شهر است و یا به علت این که کشتار در مقابل چشم آنها انجام می شود، از آن استقبال کرده و اطمینان می کنند و به این مورد توجه نمی کنند که امکان دارد دام بیمار باشد و یا گوشت آن به دلیل آشغال و یا حرامی هایی که دارد، غیرقابل استفاده باشد.

حسینی بهارانچی بیان نمود: مکان هایی که در آن کشتار غیر مجاز و کنار جاده ای انجام می شود، شناسایی شده است که طبق گزارشات دریافتی، این تخلفات در مناطق شهرک آغاجاری، زرگان، چهارصددستگاه و شیلنگ آباد انجام می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز اضافه کرد: من بارها گفته ام سازمان آب و برق و شرکت برق هم برای برخورد با آنها باید دخالت کنند، به علت آب و برقی که مصرف می کنند و هر کدام از آنها ۲۰ تا ۳۰ لامپ در غرفه های خود دارند. مثلاً در کنار جاده زرگان حدود ۱۰ یا ۱۵ غرفه کشتار غیرمجاز وجود دارد که تحت نظارت هیچ ارگانی نیستند.

منبع: