مشاور رئیس جمهور: قسمتی از گردشگر های جام جهانی قطر در قشم اسکان داده می شوند

به گزارش زیپو کالا دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: اکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در میان مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سعید محمد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم اظهار نمود: نقض قوانین و اعمال دستورالعمل ها و بخشنامه های یک شبه و غیرکارشناسی سبب ایجاد برخی موانع در راه تولید در این مناطق شده است.
وی بازگشت مزیت های مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروری دانست و اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته مناطق آزاد از شمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه خارج شده اند و پیگیر اعمال معافیت مالیات بر حقوق و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق هستیم.
مشاور رییس جمهور اشاره کرد: برخی دستورالعمل های غیرکارشناسی، بخشنامه ها و قوانین سبب فرار سرمایه و کوچ سرمایه گذاران به سایر کشورهای منطقه می شود.
محمد اضافه کرد: هم اکنون در مناطق آزاد ارس، اروند و چابهار با مصوبه شورای تامین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده و پیگیر این مساله در استان هرمزگان برای مناطق آزاد قشم و کیش نیز هستیم.
وی با اشاره مشکلات به وجود آمده درباب گرفتن مالیات سالهای ۹۰ تا ۹۴ در مناطق آزاد کشور، اضافه کرد: پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزایش پلکانی پایه های مالیاتی در مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی می باشد و پیگیر آن هستیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکل دوگانگی مدیریت را یکی از اشکالات دیرینه منطقه آزاد قشم دانست و اظهار نمود: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این مغایر با قانون است.
محمد اضافه کرد: شخص آیت الله رئیسی، ریاست جمهور تاکید بر اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور دارند و با اجرای این قانون مشکل دوگانگی مدیریت در منطقه آزاد قشم برطرف خواهد شد.
وی در ادامه صنعت گردشگری بعنوان یکی از بخش های درآمدزا در منطقه آزاد قشم را نیازمند توجه ویژه دانست و افزود: مطالبی مانند گردشگر درمانی، علمی و ورزشی و برگزاری رویدادهای متنوع متناسب با فرهنگ ساکنان جزیره باید با برنامه ریزی دقیق در دستور کار قرار بگیرد.
مشاور رییس جمهور، ایجاد زیر ساخت های گردشگری و تعامل جهت استفاده از جزایر ایرانی در رویداد ورزشی قطر را موقعیتی خاص خواند و اشاره کرد: اکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در میان مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند.
محمد، بانکرینگ را فرصتی باارزش خواند و اشاره کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و ایرلاین در منطقه سلخ می توان حوزه گردشگری بانگرینگ را رونق داد.
وی با اشاره به پیگیری موضوع ایجاد یک خط هوایی ویژه مناطق آزاد در کشور، اظهار داشت: مذاکراتی با سازمان صدا و سیمای کشور با هدف ایجاد شبکه تلویزیونی مخصوص مناطق آزاد صورت گرفته و پیگیر این مساله هستیم.

منبع: