مخبر: شفافیت از با اهمیت ترین راهکارهای مبارزه با فساد در کشور است

به گزارش زیپو کالا معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: مسئله شفافیت را از با اهمیت ترین راهکارهای مبارزه با فساد در کشور دانست و اظهار نمود: باید با لطمه شناسی و تعیین راه های مؤثر برای مبارزه با فساد اقدامات جدی صورت گیرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، محمد مخبر پس از ظهر امروز(چهارشنبه) در نخستین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت سیزدهم، مسئله شفافیت را از با اهمیت ترین راهکارهای مبارزه با فساد در کشور دانست و اظهار نمود: باید با لطمه شناسی و تعیین راه های مؤثر برای مبارزه با فساد اقدامات جدی و عملیاتی برای برخورد با مفسدین و همین طور ریشه کنی زمینه های فساد در کشور اتخاذ شود.
وی بر لزوم هماهنگی، یکصدایی و همنوایی قوای سه گانه و تمامی دستگاه های دولتی، اطلاعاتی و نظارتی برای مبارزه قاطعانه و مؤثر با فساد در کشور تاکید و اشاره کرد: با ایجاد ساز و کارهای لازم و برخورد مؤثر با بسترها و گلوگاه های فساد در کشور اجازه نمی دهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مسئله فساد لطمه ببیند.

معاون اول رییس جمهور همین طور در این نشست که معاون اول قوه قضائیه، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای امور اقتصاد و دارایی، دادگستری، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و همین طور مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، پیشنهادات، راه حل ها و نقطه ‍نظرات لطمه شناسانه در حوزه فعال تر شدن و کارآیی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شناسایی و کشف گلوگاه های بروز فساد در کشور، لزوم آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری، بازنگری و اصلاح فرآیندها، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات، حکمرانی ریال، تقویت زیرساخت های فنی و حقوقی، مطالبه و پیگیری قوانین معطل شده در حوزه فساد در کشور، هماهنگی و همکاری سه قوه و دستگاه های دولتی و اجرائی و ارائه ساز و کارهای عملیاتی برای از بین بردن زمینه های فساد همچون مواردی بود که در این نشست در امتداد مبارزه عملی با مسئله فساد در کشور ارائه و بحث شد.
در اختتام این جلسه نیز قرار شد تا کمیته ای با حضور برخی اعضا در امتداد اصلاح و بازنگری ساختاری، روش ها و ماموریت های ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل گردد.

منبع: