رئیس منطقه آزاد قشم اعلام كرد آخرین خبر از طرح بنزین در کیش و قشم

زیپو کالا: رییس سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این که طرح جدید یارانه بنزین ابتدا در کیش شروع و در ادامه در قشم در یک دوره یک ماهه اجرا می گردد اظهار داشت که پس از ارزیابی و انجام بررسی ها در کل کشور اجرائی می شود و سهمیه ۱۵ لیتری واریزی هم امکان استفاده دارد و هم قابلیت فروش به نرخ آزاد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر اعلام گردید که دولت جهت اجرای طرح یارانه بنزین مقرر است ابتدا در کیش و قشم بعنوان طرح آزمایشی اقدام نماید که طی آن سهمیه بنزین در اختیار تمامی افراد با کد ملی قرار بگیرد و دیگر بنزین سهمیه ای مختص افراد دارای خودرو نیست.
آنچه که فتح الهی – رییس منطقه آزاد قشم- امروز در نشستی خبری اعلام نمود از این حکایت دارد که مقرر شده به هر کد ملی ۱۵ لیتر بنزین اختصاص یابد که بطورمثال برای یک خانوار چهار نفره به ۶۰ لیتر خواهد رسید که می توانند از این ۱۵ لیتر با نرخ ۱۵۰۰ لیتر برای خودرو استفاده نماید یا این که آنرا با نرخ آزاد ۳۰۰۰ تومان بفروشد.
وی با اعلان اینکه در این طرح قیمت بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان خواهد بود اظهار داشت که بدین سبب بنزین در این طرح گران نمیشود و در همین سقف قیمت متغیر خواهد بود.
فتح الهی در مورد نحوه فروش سهمیه نیز اظهار داشت که اطلاع دقیقی در این رابطه در اختیار وی نیست و دستگاه های مربوطه همچون بانک مرکزی و وزارت نفت می توانند در مورد آن توضیح دهند.
بگفته وی هم اکنون حدود ۱۶۷ هزار نفر ساکن جزیره قشم هستند که به ازای کد ملی واریز سهمیه به حساب سرپرست خانوار صورت خواهد گرفت.
قاچاق در قشم به صفر می رسد
رییس منطقه آزاد قشم در ادامه در ارتباط با جریان تبادل کالا و حواشی که برای قاچاق کالا به مناطق آزاد وجود دارد، اصرار کرد که به طور قطع طی برنامه ریزی های صورت گرفته قاچاق در این منطقه آزاد به صفر خواهد رسید.
وی همین طور با اشاره به این که مناطق آزاد از قوانین خاص خود تبعیت می کنند و نباید هیچگونه ممنوعیت ورود کالا در آن وجود داشته باشد، اظهار داشت: به غیر از یک سری از کالاها که ممنوع هستند ما شاهدیم که در تصمیم گیری های مقطعی وقتی ورود کالا به کشور ممنوع می شود، مناطق آزاد را نیز دربرمی گیرد. در حالی که باید این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و حل شود تا کمترین لطمه را برای جذب سرمایه گذاری داشته باشد.
نرخ بیکاری در قشم بالاست
فتح الهی در ادامه با اشاره به این که توسعه هایی که در سالهای قبل در قشم اتفاق افتاده بدون برنامه و نامتوازن بوده و دارای نقص است، اظهار داشت: ما در مدت اخیر برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای آینده جزیره قشم داشته ایم که طی آن هدفگذاری هایی صورت گرفته است، همچون کسب جایگاه صادراتی با عنوان اصلی ترین سکوی صادراتی محصولات پتروشیمی، افزایش جذب سرمایه خارجی و داخلی و همین طور تبدیل به قطب گردشگری داخلی و خارجی است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای زندگی مردم در جزیره قشم اظهار داشت که متاسفانه نرخ بیکاری در این جزیره بالاست و با وجود ارقامی که اعلام شده حدود ۱۰ درصد است، بررسی های ما نشان میدهد که میزان بیکاری به ویژه در میان بومی ها بالا بوده و باید حل شود.

منبع: