آزمایشگاه مکانیک خاک توان کنترل کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن دارد

زیپو کالا: مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از اعلام آمادگی این شرکت برای کنترل کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن و ارائه آن به شورای عالی مسکن آگاهی داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مجید کیانپور در نشست خبری حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل با اعلان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هزار و ۲۰ شعبه در سراسر کشور دارد، اظهار داشت: ۲۳ درصد بازار ژئوتکنیک کشور در اختیار این شرکت است و به ۳۷ دستگاه خدمات رسانی می کند. در پروژه های وزارتخانه های راه، سمت، نیرو و نفت مشارکت دارد.
وی اضافه کرد: تعداد انواع آزمایش های موجود در سبد خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۵۶۰ نوع آزمایش است که تا اختتام امسال به ۶۰۰ نوع می رسد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: با سازمان راهداری و شرکت ساخت توسعه زیر بنای حمل و نقل برای پایش شریان های اصلی کشور همکاری داریم که سالانه ۷۰ تا ۷۲ هزار کیلومتر از راههای کشور پیمایش می شود. دستگاههایی که در اختیار این شرکت است اقتصادی ترین حالت را برای نگهداری شریان های اصلی در اختیار کارفرمایان قرار می دهد.
کیانپور اضافه کرد: با همکاری سازمان راهداری علاوه بر راههای اصلی ۴۰ کیلومتر راه فرعی پیمایش می شود.
وی درباره کنترل ساخت و سازهای مسکن اظهار داشت: آمادگی خودرا برای کنترل کیفی ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن به شورای عالی مسکن اعلام نموده ایم. آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای کنترل کیفی این یک میلیون واحد در سال آمادگی کامل دارد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره بررسی فرونشست محورهای شریانی کشور اضافه کرد: دستگاههایی که در اختیار این شرکت قرار دارد با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و عمق ۳۰ سانتیمتر از محور را شناسایی می کند و وضعیت فیزیکی محور را به دستگاه اجرائی کارفرما اعلام خواهدنمود که در صورت خرابی محور و نیاز به مرمت، موضوع را به دستگاه کارفرما اعلام خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در بعضی نقاط از محورها ممکنست پدیده نشست یا رانش اتفاق افتاده باشد که به سازمان راهداری گوشزد خواهیم کرد. همین طور تفاهم نامه ای با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امضا کرده ایم که دستورالعمل شناسایی فرونشست را این مرکز تنظیم کرده و در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار می دهد.
کیانپور درباب همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با وزارت نفت اظهار داشت: ۱۹ فاز از ۲۳ فاز پارس جنوبی با همکاری وزارت کنترل کیفی کرده ایم.

منبع: