قیمت بالای بلیت هواپیما و جلسه ای که برگزار نمی شود!

به گزارش زیپو کالا در شرایطی که بیشتر از یک ماه از گرانفروشی بلیت هواپیما از جانب ایرلاین ها می گذرد، بارها و بارها جلسه شورایعالی هواپیمایی کشوری به تعویق افتاده و معلوم نیست چرا تکلیف این افزایش قیمت روشن نمی شود؟

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، شرکتهای هواپیمایی از آغاز تیر ماه سالجاری بدون داشتن مصوبه ای مبادرت به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی تا حدود ۳۰ درصد کردند و تا کنون توضیحی بابت این افزایش قیمت هم نداده اند. از طرفی با وجود اظهارات و هشدارهای مسؤلان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، تا کنون هیچ برخوردی با شرکتهای هواپیمایی نشده و قیمت بلیت هواپیما به نرخ مصوب سابقش هم برنگشت.

اتفاق دیگری که رخ داد این که از همان هفته های نخست این افزایش قیمت، به قول مسؤلان سازمان هواپیمایی کشوری مقرر است بزودی جلسه شورایعالی هواپیمایی کشوری برگزار و تکلیف قیمت بلیت هواپیما روشن شود اما هر روز به روزی دیگر و هر هفته به هفته دیگر موکول شد و تا کنون هیچ کدام از مسؤلان دلیل به تعویق افتادن جلسات مختلف هماهنگ شده شورایعالی هواپیمایی کشوری را توضیح نداده اند.

آخرین بار قرار بود چهارشنبه هفته گذشته این جلسه برگزار گردد اما باردیگر به تعویق افتاد. محمد حسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در اینباره به ایسنا اظهار داشته بود: روز چهارشنبه (ششم مرداد ماه) جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی برگزار و درباره ی قیمت بلیت هواپیما تعیین تکلیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز مقرر شده تا آنالیز قیمت از جانب ایرلاین های داخلی عرضه شود و در این نشست بررسی شود. سپس هزینه های مورد ادعای شرکتهای هواپیمایی و درخواست های آنها ارزیابی شود و آنها بتوانند از علل افزایش قیمتی که داده اند، دفاع کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعیین تکلیف ایرلاین هایی که قیمت بلیت هواپیما را بدون داشتن مجوز بالا بردند، خاطرنشان کرد: با آن هایی که نرخ بلیت هواپیما را بالا بردند بطور قطع برخورد خواهد شد و ایرلاین ها همینطور باید مابه التفاوت این قیمت ها را با نرخ مصوب سال گذشته، به مردم بازگردانند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مجدادا این جلسه لغو شد اما تابحال کسی در اینباره توضیحی نداده که چرا باردیگر به تعویق افتاد و مردم منتظرند تا ببینند جلسه شورایعالی هواپیمایی کی برگزار می شود و آیا سناریوی تکراری سال قبل که سبب افزایش قیمت بلیت هواپیما در آبان ماه سال ۱۳۹۹ شد، تکرار می شود یا آنکه با این رفتار ایرلاین ها برخورد قانونی شده و قیمت های افزایش پیدا کرده به نرخ سابق باز خواهد گشت؟