كرونای دلتا ترمز احیای تقاضا برای بنزین را كشید

به گزارش زیپو کالا تحلیل گران پیشبینی می کنند رشد موارد مبتلا شدن به کووید ۱۹ در خیلی از بازارهای بزرگ مصرف کننده نفت شامل آمریکا، اروپا و جنوب شرقی آسیا امکان دارد روند احیای جهانی مصرف سوخت جاده ای را متوقف نماید.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، برآوردها نشان داده است مصرف بنزین در آمریکا طی یک هفته گذشته رکورد سال ۲۰۲۱ را شکسته است اما تحلیل گران از این واهمه دارند که افزایش شمار موارد مبتلا شدن به کرونای دلتا امکان دارد روند بهبود تقاضا را قبل از به انتها رسیدن فصل سفرهای تابستانی متوقف نماید.

طبق آمار شرکت گازبادی، تقاضای هفتگی بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ ژوییه، رکورد جدیدی را برای سال ۲۰۲۱ ثبت نمود. تقاضای آمریکایی برای بنزین ۲.۳ درصد نسبت به هفته قبل از آن بالاتر بود و ۳.۱ درصد در مقایسه با میانگین چهار هفته ای افزایش پیدا کرد. به قول پاتریک دی هان، مدیر تحلیل نفت شرکت گاز بادی، تقاضای هفتگی آمریکا تا ۱۸ ژوییه ۰.۶ درصد بالاتر از هفته قبل از چهارم ژوییه بود.

اگرچه تقاضای آمریکا برای بنزین فعلاً تغییری نداشته است اما نشانه هایی از روند یکنواخت در مناطقی مانند اروپا دیده می شود. در جنوب شرقی آسیا، موارد مبتلا شدن در اندونزی که بزرگترین واردکننده بنزین در آسیا به حساب می آید و همینطور مالزی و تایلند افزوده شده است. اندونزی محدودیت رفت و آمد را تا اوایل اوت تمدید کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دوین گلادن، مدیر امور فدرال انجمن اتومبیل آمریکا به رویترز اظهار داشت: ما همچنان با موارد جدید مبتلا شدن در آمریکا و خارج از این کشور روبرو می باشیم و این امر مانع جدی برای بهبود تقاضا و پیشبینی بهبود تقاضا تا اواسط تابستان سال جاری خواهد بود.

منبع: