معاون استاندار بوشهر تاكید كرد ضرورت استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای تأمین و انتقال برق و انرژی

زیپو کالا: بوشهر معاون عمرانی استانداری بوشهر اظهار داشت: در سال ˮتولید، پشتیبانی ها و مانع زداییˮ نیاز است تأمین برق بخش های مختلف تولیدی با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود.
مهرداد ستوده در نشست هماهنگی و کارشناسی که در ارتباط با بحران برق در فرمانداری عسلویه با حضور معاون عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار عسلویه و برخی مسؤلان محلی برگزار شد بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای تأمین و انتقال برق و انرژی تصریح کرد.
وی اظهار نمود: ظرفیت های تولید برق در واحد های پتروشیمی عسلویه و جنوب بوشهر مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول تصریح کرد: استان بوشهر یکی از مراکز عمده تولید برخی محصولات دریایی همچون میگو است، در صورت تأمین برق بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی این صنعت، زمینه برای افزایش این میزان تولید تا سقف ۵۰ هزار تن وجود دارد.
معاون استاندار بوشهر با برشمردن بعضی از قابلیت های تأمین و تولید برق در جنوب استان بوشهر اضافه کرد: در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب بعنوان “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی” نام گذاری شده نیاز است تا تأمین برق بخش های مختلف ۱تولیدی با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود.
ظرفیت های نیروگاهی پتروشیمی در عسلویه به شبکه برق کمک نماید
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در این جلسه بیان نمود: قابلیت های درخشان و کم نظیری در واحدهای پتروشیمی و صنایع وابسته به آن در منطقه عسلویه وجود دارد که تولید برق دارند.
غلامرضا نصیری اظهار نمود: ظرفیت های نیروگاهی بی بدیل پتروشیمی در عسلویه می تواند در شرایط بحرانی به کمک شبکه برق بیاید و تأمین کننده برق بخشی از جنوب استان بوشهر و شبکه سراسری باشد.
وی اضافه کرد: پتروشیمی های مبین، دماوند، نیروگاه بعثت، نیروگاه ایران LNG و منطقه پارس جنوبی ظرفیت هایی بی بدیل در تولید انرژی دارند و انتظار این است که در شرایط بحرانی بتوانیم با تفاهم و هم افزایی از توان تولید انرژی این پتروشیمی ها برای تأمین بخشی از برق شبکه سراسری استفاده کنیم.
می توان به حل معضل قطعی برق امیدوار بود
این مسئول اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت نیروگاه های فعال تولید برق پتروشیمی در جنوب استان بوشهر میتوان به حل معضل قطعی برق امیدوار بود و استفاده از این ظرفیت ها باعث به حداقل رسیدن خاموشی برق در استان بوشهر و در بخش گسترده ای از جنوب کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اظهار نمود: کاهش بارش باران بر روی منابع آب زیرزمینی اثر نامطلوبی گذاشته و بارش باران سال جاری در جنوب استان بوشهر به زیر ۱۰۰ میلی متر رسیده است.
نصیری اضافه کرد: هر چند کاهش بارندگی ها ظرفیت تولید برق در نیروگاه های برقابی را کاهش داده و از طرفی گرمای زودرس باعث افزایش فشار بر مصرف برق شده در عین حال با مدیریت بار و مدیریت مصرف و جابجایی بعضی از قابلیت ها و توزیع بهینه بار بر روی ایستگاه ها و پست های برق باید بتوانیم از تابستان پر مصرف سال جاری عبور نماییم.
اصلی ترین علل خاموشی برق در سال جاری
وی تصریح کرد: افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی، خشکسالی و فعالیت بیش از اندازه چاه های برقی آب به همراه خارج شدن نیروگاه های برق آبی اصلی ترین علل خاموشی برق امسال تلقی می شوند. از اوایل خرداد ماه سال جاری تابحال شاهد تشدید بحران خاموشی در خیلی از مناطق هستیم و این قطعی برق با بیان قبلی و در مواقعی بدون اعلام قبلی رخ می دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر بیان نمود: در شرایط کنونی، خیلی از امتحانات آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور هم به صورت مجازی و با وابستگی ۱۰۰ درصدی به انرژی برق انجام می شود. بنا بر این برنامه ریزی برای کاهش مشکلات تأمین و انتقال برق لزوم دارد و بایست بر مبنای شرایط و تنش هایی که به وجود می آید با مدیریت بار و مدیریت مصرف از روزهای پر تنش کنونی عبور نماییم.
غلامرضا نصیری افزود: تسریع در اجرای پروژه های عمرانی در تولید برق استان بوشهر را بعنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم، در حوزه برق نگاه ویژه ای به استان بوشهر صورت می گیرد و نیازها رفع می شود. استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه تأمین و انتقال برق است که باید همکاری لازم با مراکز صنعتی و کشاورزی و فعالان این حوزه در تأمین برق مورد نیاز صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه که با حضور قره گزلو، معاون بازار برق کشور؛ اردشیر مذکوری، معاون برنامه ریزی و امنیت شبکه برق؛ مدیران پتروشیمی مبین، دماوند، نیروگاه بعثت، نیروگاه ایران LNG و منطقه پارس جنوبی و برخی مسؤلان محلی برگزار شد استفاده از ظرفیت نیروگاه های در ارتباط با پتروشیمی و وزارت نفت در منطقه عسلویه جهت تزریق توان به شبکه، به منظور کاهش خاموشی های در ارتباط با مدیریت بار مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: