سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی هشدار داد مدیریت مصرف صورت نگیرد، در مشهد خاموشی اعمال می شود

به گزارش زیپو کالا خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی اظهار داشت: در وضعیت موجود باتوجه به کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در کشور، اگر نزولات جوی رخ ندهد در حدود چهار هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف در وضعیت اضطراری صورت گیرد. اگر مدیریت مصرف سفارش شده توسط مشترکین صورت نگیرد خاموشی اعمال می شود.

عباس آذری در گفت و گو با ایسنا درباب وضعیت مصرف برق در مشهد اظهار نمود: از حدود ۱۲ هزار مگاوات تولید نیروگاه های برق آبی کشور به سبب کاهش نزولات آسمانی تا حالا میزان ۶ هزار مگاوات یعنی حدود ۵۰ درصد کاهش تولید وجود داشته است. هم اکنون میزان مصرف برق در کشور ۳۷ هزار مگاوات است.

وی درباره میزان مصرف برق در مشهد اضافه کرد: میزان مصرف برق در فروردین ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل در وضعیت کرونائی یکنواخت ۲۲ درصد بالا رفته است که اگر سیستم های سرمایشی وارد مدار شوند ۲۵ هزار مگاوات به این میزان مصرف اضافه خواهد شد.

معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به «مکاتبه با کلیه ادارات و سازمان ها و تاکید نامه استانداری درباب مدیریت مصرف برق» بیان کرد: برنامه هایی همچون برگزاری مانور ۵۰ درصد کاهش مصرف برق ادارات تا پیش از پیک خصوصاً ادارات تابعه زیر مجموعه وزارت نیرو، بازدید از دیزل های مشترکین جهت آماده به کار بودن آنها در پیک مصرف و انعقاد تفاهم نامه و تدوین و تهیه برنامه مانور دیزل ها توسط مدیریت بحران شرکت توزیع برق مشهد، هماهنگی با مشترکین کشاورزی جهت مدیریت بار اضطراری در اوج پیک مصرف همچون اقداماتی است که برای مدیریت مصرف برق انجام شده است.

آذری افزود: همین طور تماس تلفنی و مکاتبه با مشترکین صنعتی داخل شهرک های صنعتی و خارج آن و تعیین نوع شیفت کار آنها جهت برنامه ریزی مربوط به کاهش مصرف و آماده به کار بودن دیزل های مشترکین صنعتی، استفاده از ظرفیت های فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و دستورالعمل اجرائی برق امید، قرارداد با استارت آپ ها جهت ایجاد فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی مشترکین همچون دیگر اقدامات دراین زمینه است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از همکاری خوب ادارات نسبت به مدیریت مصرف برق در مشهد آگاهی داد و اظهار داشت: برنامه های تشویقی و پرداخت پاداش همکاری برای کاهش مصرف مشترکین صنعتی باتوجه به تفاهم نامه ها و علاوه بر این برای مشترکین خانگی و تجاری نیز بوسیله استارت آپ ها همچون برنامه های تشویقی ما برای این حسن همکاری است.

آذری اشاره کرد: در وضعیت موجود باتوجه به کاهش تولید نیروگاه های برق آبی اگر نزولات جوی رخ ندهد حدود ۴ هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف در وضعیت اضطراری صورت گیرد. اگر مدیریت مصرف سفارش شده توسط مشترکین صورت نگیرد خاموشی اعمال می شود. امید است که باتوجه به شرایط موجود خاموشی نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به این که مصرف کنندگان برق برای دستگاه های رمز ارز بصورت بدون مجوز و غیرقانونی از شبکه برق استفاده می نمایند مشمول قانون مجازات استفاده کنندگان بدون مجوز از شبکه های برق می شوند که با هماهنگی نهادهای قضایی و انتظامی جمع آوری می شوند.

منبع: