در پی كاهش تقاضای سفر؛ كرونا قیمت بلیت تهران-كیش را به نرخ تهران-استانبول نزدیك كرد

در صورتیکه قیمت بلیت پروازهای تهران-استانبول از یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان از طرف ایرلاین های ایرانی به فروش می رسد، نرخ بلیت کیش تا حدود یک میلیون تومان در حال عرضه است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمدحسن ذی بخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دوشنبه ۲۹ فروردین از کاهش چشم گیر ۹۵ درصدی پروازهای ترکیه آگاهی داده بود.
به گفته ذی بخش، هم اکنون ۵ پرواز خروجی از ایران به ترکیه و ۷ پرواز ورودی به کشورمان در هر شبانه روز انجام می شود؛ این در حالیست که تا پیش از اعمال محدودیت های کرونائی اخیر در مسافرت به ترکیه که به لغو تورهای گردشگری به این کشور منجر گردید، بعضاً تا ۴۰ پرواز در هر ۲۴ ساعت میان دو کشور انجام می شد.
شیوع موج چهارم کرونا در ایران و ترکیه سبب شده تا نرخ بلیت پروازهای استانبول هم کم شود اما باتوجه به افزایش تقاضای سفر به جزایر کیش و قشم، نرخ بلیت پروازهای داخلی به این مقاصد پر تردد، در ایام اختتام هفته تا یک میلیون تومان افزایش می یابد.
در حال حاضر بلیت پرواز ۱۲: ۴۰ دقیقه جمعه ۳ اردیبهشت تهران استانبول یکی از ایرلاین های داخلی یک میلیون و ۴۵ هزار تومان و یک ایرلاین داخلی دیگر برای ساعت ۱۳: ۴۰ دقیقه همان روز یک میلیون و ۹۸ هزار تومان به فروش می رساند؛ دو ایرلاین دیگر داخلی نیز بلیت های همین مسیر در همان تاریخ را به ترتیب یک میلیون و ۳۰۰ و یک میلیون و ۴۵۵ هزار تومان به فروش می رسانند.
به جز یکی از ایرلاین های داخلی، سایر ایرلاین ها بلیت تهران-استانبول را چارتری عرضه می کنند.
این در حالی است که بلیت تهران-کیش برای روز جاری (چهارشنبه اول اردیبهشت) از قیمت ۵۲۰ هزار تومان (چارتری یکی از ایرلاین های داخلی) شروع شده و تا ۹۹۶ هزار تومان (سیستمی یکی از ایرلاین ها) در حال فروش است.
هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نماینده فلاورجان درباب پروازهای چارتری در کمیسیون عمران مجلس اعلام نموده بود پروازهای چارتری فقط به مقاصد فرودگاه های نفتی یا جزایر گردشگری در حال انجام می باشد.
بلیت پروازهای تهران-قشم نیز برای پروازهای امروز از ۷۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان در نوسان است.