تحصیل در كشور ایتالیا

زیپو كالا: كشور ایتالیا دانشگاه های دولتی و ممتاز بسیار معتبر و بی نظیری دارد، كه از بین این دانشگاه ها می توان دانشگاه‌ های ساپینزا، بولونیا و پلی تكنیك میلان و بسیاری دیگر را نام برد كه همگی دارای رتبه‌ های جهانی هستند.

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری واقع در اروپای جنوبی است که پایتخت آن شهر رم می باشد. این کشور یکی از قدرت های اصلی در اقتصاد جهان بوده و خاستگاه هنر و فرهنگ بسیاری از کشورهای اروپایی است. از آنجایی که شکل ظاهری قلمرو کشور ایتالیا شبیه به چکمه است این کشور به کشور چکمه معروف می باشد.

کشور ایتالیا آب و هوای مدیترانه ای داشته و در شمال به سبب وجود رشته کوه های آلپ، هوای سرد و در جنوب خشک می باشد. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته و جزء هشت کشور صنعتی است. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی می باشد، اما زبان های رایج دیگری ازجمله زبان آلمانی، فرانسوی و … نیز در این کشور رایج است.

کشور ایتالیا دارای تاریخ غنی بوده که نه تنها پشتوانه فرهنگی و هنری مردم این کشور است بلکه هر ساله به دلیل وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی فراوان، گردشگران زیادی را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. بر اساس محاسبات انجام شده در یونسکو، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است.

 

تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا از لحاظ سهولت ورود دانشجویان در رتبه سوم جهان و اول اروپا بوده و بنابراین تحصیل در ایتالیا انتخاب تعداد زیادی از دانشجویان می باشد. این کشور دانشگاه های دولتی و ممتاز بسیار معتبر و بی نظیری دارد، که از بین این دانشگاه ها می توان دانشگاه‌ های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و بسیاری دیگر را نام برد که همگی دارای رتبه‌ های جهانی هستند.

زبان مورد استفاده جهت تحصیل در ایتالیا، زبان ایتالیایی یا انگلیسی می باشد و در نهایت قبل از درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا می توانید دوره های زبان ایتالیایی را گذرانده و در آزمون Esterni نمره قبولی را کسب نمایید و سپس به گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید. یکی از مزایای تحصیل در این کشور، تحصیل رایگان در برترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا است که تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد اما در صورتی که شرایط دریافت بورس تحصیلی را داشته باشید.

مدرک زبان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دوره کارشناسی در ایتالیا، آیلتس ۶ است که ارائه آن به خصوص برای دریافت بورس تحصیلی دانشگاهی یا دولتی الزامی می باشد، اما دانشجویانی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا را ندارند می توانند پذیرش خود را با نمره زبان پایین تری در برخی دانشگاه ها دریافت نمایند. همچنین تحصیل رایگان در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی این کشور نیز امکانپذیر می باشد که البته بدون دریافت بورسیه تحصیل در ایتالیا رایگان نیست اما هزینه آن بسیار پایین می باشد. در مقطع دکترا نیز تحصیل رایگان در ایتالیا قابل دسترس بوده و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش در مقطع دکترا می شوند با توجه به رزومه علمی و شرایط مطلوب می توانند بورسیه در ایتالیا و یا حتی حقوق ماهیانه دریافت نمایند.

قابل ذکر است که جهت تحصیل رایگان در ایتالیا و استفاده از بورسیه های تحصیلی باید حتما مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی داشته باشید، اما اگر تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی و یا امکان اخذ مدرک زبان با نمره بالا را ندارید می توانید پذیرش برخی از دانشگاه های ایتالیا را بدون مدرک زبان، با مصاحبه و یا ارائه نمره زبان پایین تر بدست بیاورید.

موسسه پیشگام رهپویان دانش پارس یک موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور بوده که به صورت تخصصی در زمینه اعزام دانشجو به کشور ایتالیا فعالیت میکند. این موسسه با هدف ارائه بالاترین سطح خدمات، مشاوره ها و راهنمایی های تخصصی در زمینه اخذ پذیرش، اخذ بورسیه و نیز مشاوره اخذ ویزا از کشور ایتالیا تاسیس شده است.

آدرس سایت: https://italyeducation.ir