مقام مسئول در وزارت راه: مردم علاقه ای به عرضه اطلاعات اموال خود ندارند

به گزارش زیپو کالا مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: نبود شفافیت یکی از عاملهای مهم نوسان در بازار مسکن می باشد و متأسفانه عموماً افراد علاقه ای به عرضه اطلاعات اموال خود ندارند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از رادیو اقتصاد، پروانه اصلانی ضمن اشاره به راه اندازی سامانه اسکان و مسکن اظهار داشت: همچون اهداف ایجاد سامانه اسکان و مسکن ایجاد شفافیت در بازار مسکن برای افزایش هزینه احتکار مسکن می باشد.
وی اضافه کرد: حوزه مسکن از مهم ترین بخش های حوزه اقتصاد کلان و خرد می باشد و نوسانات بازار اقتصاد تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن دارد، بنابراین سامانه املاک به تنهایی قادر به کنترل بازار مسکن نیست و بعنوان ابزاری کمک کننده به شمار می آید.
مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نبود شفافیت یکی از عاملهای مهم نوسان در بازار مسکن هست و متأسفانه عموماً افراد علاقه ای به عرضه اطلاعات اموال خود ندارند.
وی اضافه کرد: مبحث راه اندازی سامانه املاک و اسکان از سال ۹۴ مطرح بود و نواقصی داشت و اجبار آور نبود اما با اصلاح این سامانه و حمایت های مجلس، زمینه شفافیت بازار مسکن فراهم گردیده است.
اصلانی اظهار داشت: همینطور با دستگاههای ذیربط رایزنی و همکاریهای صورت گرفته تا با تبادل اطلاعات، کارایی سامانه املاک و اسکان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: اطلاعات سامانه املاک و اسکان می تواند به ساماندهی بازار مسکن هم کمک زیادی کند.

منبع: