توسعه نرم افزار و سخت افزارهای حوزه معدنی در رویدادی فناورانه

زیپو کالا: رویداد فناورانه حوزه معدن از ۳۰ مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال یکی از شتابدهنده ها و با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی انجام می شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، هکاتون رویدادی است که بین یک روز تا یک هفته به طول می انجامند و طی آن برنامه نویسان کامپیوتری، توسعه دهندگان نرم افزار، طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می آیند و در توسعه پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری با یکدیگر همکاری می کنند.
در بیشتر موارد، هدف هکاتون ها ایجاد نرم افزارهای مفید و قابل استفاده می باشد، بدین جهت معمولاً این رویداد بر روی هدف خاصی تمرکز دارد که می تواند شامل یک زبان برنامه نویسی مورد استفاده، یک سیستم عامل، یک برنامه کاربردی، یک رابط برنامه نویسی نرم افزار، موضوع و گروه جمعیت شناختی برنامه نویسان باشد.
بر این اساس این رویداد با محوریت توسعه استفاده از اینترنت اشیا (IOT)، یادگیری ماشینی، واقعیت مجازی و RFID در معادن و صنایع معدنی و توسعه و ایجاد نرم افزارها و سیستم های پردازش داده های معدنی آنلاین و آفلاین با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار می گردد.
توسعه فناوری های خودکارسازی و کنترل ازراه دور در مدیریت بخش های مختلف معدنی و صنایع معدنی، افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات صنایع معدنی با بهره بردن از فناوری های دیجیتال از دیگر محورهای این رویداد فناوری است.
نخستین هکاتون صنایع معدنی با عنوان “معدنینو” توسط مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال اینوسنتر و یکی از شتابدهنده های تخصصی حوزه معدن و با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار می گردد.
تیم های فناور برتر مشمول دریافت ۱۵۰ میلیون تومان وام حمایتی خواهند شد. تیم های متقاضی برای شرکت در این رویداد تا ۲ اردیهبشت ماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

منبع: