شروع ساخت ۶ هزار واحد مسكن ملی از طرف بنیاد مسكن

زیپو کالا: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع ساخت بیش از ۶ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تا آخر سال گذشته در قالب طرح اقدام ملی آگاهی داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، علیرضا تابش امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات این بنیاد برای تولید و عرضه مسکن در گروه های مختلف شامل مسکن محرومین شهری، مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، طرح اقدام ملی مسکن، مسکن خیرساز و حساب صد امام اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی لطمه دیده از حوادث همین طور نوسازی بافت های در معرض خطر، طرح های بهسازی مسکن روستایی و مسکن محرومان روستایی و نهایتاً مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در شهرها و روستاهاست.
به گفته تابش تا آخر سال ۹۹ بنیاد مسکن مجموعاً ۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد مسکونی در همه بخش های مذکور راه اندازی یا بازسازی کرده است.
وی اضافه کرد: در سال قبل با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ۱۳۸ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی راه اندازی شد. هم اکنون نیز تکمیل حدود ۲۵۴ هزار واحد مسکونی نیمه تمام و ساخت ۲۴۷ هزار واحد مسکونی جدید را با اعتبار حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان برای ساخت امسال در دست اقدام داریم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اقدامات بنیاد مسکن در بخش روستایی اظهار داشت: تا حالا در بخش های نوسازی واحدهای لطمه دیده از سوانح طبیعی در بخش های شهری و روستایی دو میلیون و ۸۷ هزار واحد مسکونی نوسازی یا راه اندازی شده است.
وی افزود: در سالهای ۹۸ و ۹۹ حوادث طبیعی رخ داده به ۱۹۸ هزار واحد مسکونی لطمه دید که این تعداد با اعتبار ۸.۳ هزار میلیارد تومان نوسازی یا باسازی شده اند.
تابش تصریح کرد: از شروع سال ۸۴ تا حالا بنیاد مسکن به موضوع افزایش تاب آوری مسکن روستایی ورود کرد که طی سالهای مذکور یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۵۲ واحد با اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومان مقاوم ساز شده است. اقدامات انجام شده در این بنیاد، واحدهای مقاوم روستایی در مقابل زلزله از ۷ درصد در سال ۸۴ به ۵۵ درصد در آخر سال گذشته منجر گردید و طبق برنامه این بنیاد تا سال ۱۴۰۵، بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی خواهند شد.
وی با اشاره به برنامه بنیاد مسکن برای راه اندازی یا بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی امسال با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومانی اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی باقی مانده از سالهای قبل اعتبار در نظر گرفته شده است.
تابش در مورد کارهای بنیاد مسکن در بخش شهری اظهار داشت: از شروع فعالیت این بنیاد تا آخر سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۵۱۹ واحد واحد مسکونی ویژه خانواده های محروم در شهرها راه اندازی کرده ایم که سال قبل به تنهایی ۳ هزار و ۶۰۰ واحد برای خانواده های مستضعف راه اندازی شد. امسال نیز مقرر است ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد نیمه تمام سال قبل تکمیل شده و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد جدید با اعتبار ۴.۵ هزار میلیارد تومان ساخته شود.
وی به کارهای بنیاد مسکن در حوزه مسکن مهر اشاره و اظهار نمود: از شروع اجرای طرح مسکن مهر که ساخت واحدهای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به این بنیاد واگذار شد تا آخر سال گذشته ۳۲۸ هزار و ۲۳۴ واحد مسکن مهر با اعتبار ۱۹.۷ هزار میلیارد تومان راه اندازی کردیم که هزار و ۶۰۰ واحد آن با ۱۹۰ میلیارد تومان در سال قبل تکمیل شد و ۱۸۱۶ واحد از طرح مسکن مهر بنیاد مسکن باقی مانده که سال جاری با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان به پایان می رسد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره طرح اقدام ملی مسکن تصریح کرد: ساخت ۷۸ هزار و ۵۳۱ واحد به بنیاد مسکن واگذار شد که تا حالا باتوجه به واریز وجه اولیه متقاضیان و اختصاص زمین به این واحدها ساخت حدود ۳۰ هزار واحد قطعی شده است.
به گفته تابش اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی و ۷.۵ هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: ساخت ۶ هزار و ۲۵۴ واحد مسکن ملی تا آخر سال ۹۹ شروع شده بود.

منبع: