پهلوگیری كشتی های گازسوز در بنادر ژاپن مجانی شد

به گزارش زیپو کالا بنادر یوکوهاما، کاوازاکی و توکیو در ژاپن در جهت پشتیبانی از کاهش آلودگی ها، تعرفه و هزینه ورود برای کشتی های با سوخت LNG و هیدروژن را حذف می کنند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در امتداد کوشش برای قرار دادن ژاپن بعنوان پیشرو در نسل بعدی شناورهای سازگار با محیط زیست و تحقق اهداف این کشور برای انتشار آلاینده های کمتر، بنادر توکیو برنامه ای برای تشویق کشتی هایی که از سوخت های جایگزین استفاده می نمایند، در نظر گرفته است.
از آوریل ۲۰۲۱ و برای پنج سال آینده، هزینه ورودی بندر برای همه کشتی هایی که از گاز طبیعی مایع (LNG) بعنوان سوخت استفاده می نمایند و همین طور کشتی های دارای موتور دوگانه سوز که با سوخت کم گوگرد کار می کنند، در بنادر توکیو رایگان خواهد بود.
برای تثبیت بیشتر موقعیت منطقه بعنوان یک هاب LNG، این طرح همین طور شامل معافیت هزینه برای کشتی های حامل سوخت LNG نیز خواهد بود.
مشوق های در نظر گرفته شده در بنادر یوکوهاما، کاوازاکی و توکیو ارائه می شود. از میان انواع شناورهایی که انتظار می رود از این برنامه منحصر به فرد استفاده کنند، شناورهای جدید حمل اتومبیل با سوخت LNG هستند.
در حال حاضر کشتی های بزرگ تر از ۷۰۰ تن ملزم به پرداخت هزینه ورود به بندر بوده در صورتیکه کشتی های کوچک تر از هزینه ها معاف هستند؛ این طرح می تواند کمک شایانی برای کشتی های بزرگ تر باشد.
همچنین با تمرکز بر روی نسل بعدی سوخت های دریایی، مقامات ژاپنی اعلام نمودند که برنامه معافیت هزینه ها شامل سوخت هیدروژن که هنوز در حال توسعه است نیز می شود. این طرح شامل کشتی هایی است که از سلول های سوختی هیدروژن استفاده می کنند؛ معافیت هزینه برای کشتی های دارای سوخت هیدروژن نیز به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت.

منبع: