عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: حفظ حرمت تولیدگران از واجبات سال جدید است

زیپو کالا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار کرد که در سال جدید، موانعِ بر سر راه دریافت جواز و نظارت با حفظ حرمت تولیدگران، باید رفع گردد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، علی آقامحمدی با اشاره به اینکه تحریم ها بنا داشتند کشورمان را از ادامه ی اداره کردن امور داخلی بدلیل وابستگی به خارج منع کنند، اظهار داشت: در سه سال اخیر، رهبری سال را با عنوان تولید نامگذاری کرده اند و پس استقلال اقتصادی کشور باید دستاوردی از فشار تحریم ها باشد.

وی زندگی روزمره مردم را نشان از گرانی و مشکلات معیشتی دانست و اضافه کرد: از میان این فشارها باید نقشه راهی برگزینیم تا دشمن نتواند در دوره های بعدی، فشار بیشتری بر ملت ایران وارد سازد.

آقامحمدی پشتیبانی از تولید را بهترین راهکار در مقابل تحریم ها عنوان و در ادامه به توفیقاتی هرچند اندک، در حوزه جهش تولید در سال قبل اشاره نمود و اظهار داشت: با وجود محدودیت درآمد نفتی و افسارگسیختگی تورم، اما موفق شدیم نرخ اقتصادی را رشد دهیم.

وی افزود: هم اکنون موانعی بر سر راه تولید است که از ساختار اداریِ غیر تولیدی نشأت می گیرد؛ همین طور نحوه برخورد مقامات با تولیدگران امسال باید تغییر یابد و سیاست ها برمبنای پشتیبانی همه جانبه و نه بصورت موردی استوار شود.
آقامحمدی لزوم تغییر ساختار در حمایت های مالی را متذکر شد و اضافه کرد: از دیگر سو موانعِ بر سر راه دریافت جواز و نظارت با حفظ حرمت تولید گران، باید رفع گردد. وی با انتقاد از بی حرمتی برخی دستگاه های اجرائی نسبت به تولید گران که به بهانه نظارت صورت می گیرد، به رادیو گفتگو اظهار داشت: کل این رویه باید تغییری اساسی پیدا کند.

آقامحمدی ابراز امیدواری کرد عمق پیام رهبری در سال جدید درک شود و بصورت ظاهری با آن برخورد نشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تولیدگران را محور توسعه کشور خواند و اشاره کرد: به تعبیر رهبری، تولیدگران فرماندهان جبهه اقتصاد ایران بودند که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند؛ خواه یک تولید کننده بزرگ و یا واحدی کوچک با دو نفر نیروی انسانی باشند.

آقامحمدی با اعلان اینکه رسیدگی به امور تولید باید بصورت زنجیره ای در کشور شکل گیرد، خاطرنشان ساخت: ۲۵ زنجیره اقتصادی در کشور وجود دارد که این ها باید به هم پیوند خورده و پیوند واحدهای کوچک تولیدی با واحدهای بزرگ برقرار گردد.

وی اظهار داشت: واحدهای کوچک باید برای واحدهای بزرگ مواد لازم و قطعات و لوازم را فراهم آورند تا تولید بصورت پیش رود و از سویی اعتبارات لازم برای مصرف کننده در بازار فروش فراهم گردد.

آقامحمدی با اعلان اینکه صادرات باید خیزی جدی پیدا کند تا تولید در کشور پر حجم تر از گذشته، جهت دهی شود، اظهار نمود: وقتی از تولید سخن می گوییم، از تجمیع تقاضا آغاز نموده تا به طراحی محصول و برسیم که در نهایت فروش و خدمات بعد از فروش زنجیره ای را شکل می دهد و همه حلقه های این زنجیره از ابتدا تا اختتام باید مشخص باشد.

وی در بخش دیگر از این مصاحبه رادیویی، لزوم هم جهت شدن پشتیبانی ها در قوه قضائیه و مجلس اصرار کرد و اظهار داشت: اگر نظارت در جهت هدایت و پشتیبانی از تولیدکننده نباشد، تولید رشد نمی کند.

آقامحمدی اضافه کرد: دولت در وهله ی نخست باید در حوزه خدمات و کالا، از تولیدگران حمایت کند که نقش جهاد کشاورزی و وزارت صمت بسیار مهمست.

منبع: