وزارت جهاد وعده افزایش تولیدشكر، جو، پنبه وگیاهان علوفه ای را داد

به گزارش زیپو کالا معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امسال سیر تولید روند صعودی داشته و برای سال آینده شاهد افزایش تولید شکر، پنبه، جو و گیاهان علوفه ای خواهیم بود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش گفت: در حوزه محصولات راهبردی در سالهای گذشته با سرکوب قیمتی محصولات اساسی رو به رو بودیم اما امسال سیر تولید روند صعودی داشته و برای سال آینده افزایش تولید شکر، پنبه، جو و گیاهان علوفه ای را خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده از استان های شرقی، در این استانها شاهد زمستان خشک و گرم هستیم که امیدواریم با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو این استانها از چالش موجود عبور کنند.
وفابخش تاکید کرد: در صورت بارندگی با پراکندگی مناسب در فروردین و اردیبهشت، مزارع غلات از شرایط خوبی برخوردار خواهند شد.
وی در ارتباط با یارانه بذر اشاره کرد: امسال اعتبارات خوبی برای یارانه بذر تخصیص داده شد و تمام مطالبات یارانه بذر سال ۹۸ به پایان رسید و حواله قسمتی از یارانه سال ۹۹ هم به استانها ارسال شد. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با شبکه مراقبت ایام تعطیل عنوان کرد: باید شبکه مراقبت ایام تعطیل بمنظور نظارت میدانی تشکیل گردد تا مانند هر سال مشکلی در تولید وجود نداشته باشد.

منبع: