طلای جهانی در راه ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی

به گزارش زیپو کالا قیمت طلا بعد از رشد چشم گیر شب گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر بهبود ارزش دلار، کاهش پیدا کرد اما در راه ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۸۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از شروع هفته جاری تا حالا ۲.۴ درصد رشد داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۸۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۱ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، در ۱۸۹۰ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، تدابیر محرک مالی آمریکا کم و بیش از سوی بازار لحاظ شده است و بدین سبب معامله گران در تلاش هستند تا قبل از تعطیلات به سودگیری بپردازند. شکستن سطح ۱۸۹۲ دلار زمینه را برای صعود طلا تا سطح ۱۹۱۰ دلار فراهم می آورد.

جمهوریخواهان و دموکراتهای کنگره آمریکا در کوشش برای به تصویب رساندن دور جدیدی از کمک مالی هستند و قانونگذاران هر دو حزب اظهار کرده اند که شکست در رسیدن به توافق دیگر یک گزینه نیست.

به گفته هان تان، تحلیلگر بازار شرکت FXTM، بااینکه توافق پیرامون بسته کمک مالی ممکنست به صعود طلا کمک نماید اما افزایش پایدار قیمت این فلز باارزش مستلزم نشانه های اوج گیری قابل توجه فشارهای تورمی است.

دلار آمریکا ۰.۲ درصد افزایش یافت و از پایینترین رکورد دو سال اخیر اندکی فاصله گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، مفسرین همین طور اعلام کردند طلا از وعده بانک مرکزی آمریکا برای ادامه برنامه خرید اوراق قرضه تا زمان پیشرفت قابل توجه بهبود بازار کار و رسیدن به نرخ تورم دو درصدی، حمایت یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۵ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، به ۱۰۳۳ دلار و ۶۷ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۳۴۳ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

منبع: