استاندار بوشهر: زیرساخت های بندر دیر برای صادرات به قطر تقویت می‏ شود

به گزارش زیپو كالا بوشهر استاندار بوشهر اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت دستگاه‎های اجرایی مرتبط زیرساخت ‏های بندر دیر برای صادرات به كشور قطر تقویت می‏‎شود.
عبدالکریم گراوند در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر عنوان کرد: در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخصوص اتاق بازرگانی بوشهر مأموریت دارند تا از ظرفیت بندر دیر برای تقویت صادرات به بندر قطر استفاده کنند.
وی بیان نمود: با عنایت به استقبال استان فارس برای صادرات از بندر دیر به قطر، تقویت زیرساخت‏ ها بدون شک میل استان همسایه را جهت استفاده از بندر قطر بالا می برد.
مقام عالی دولت در استان بوشهر افزود: هرچند استان بوشهر در چند سال قبل برای صادرات به کشور قطر تحولی چشم گیر به خود دیده است اما با عنایت به نزدیک بودن فاصله به این کشور هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل در بحث صادرات فاصله بسیاری وجود دارد.
وی عنوان کرد: در سالی که صادرات غیرنفتی بعنوان یکی از منابع مهم برای تأمین ارز موردنیاز کشور به حساب می آید، برای صادرات از هیچ تلاشی در استان بوشهر دریغ نخواهد شد.
استاندار بوشهر اظهار نمود: فعالان اقتصادی نقش مهم و تاثیرگذاری در تحقق جهش تولید دارند که پشتیبانی از آنان در اولویت برنامه های استان بوشهر قرار دارد.
گراوند همینطور با قدردانی از رئیس کل دادگستری استان بوشهر در توجه به مطالبات فعالان اقتصادی اظهار داشت: راه اندازی شعبه های ویژه فعالان اقتصادی در دادگستری استان بوشهر نشان از نگاه ویژه حوزه قضایی به این حوزه است.
وی اظهار نمود: دادگستری استان بوشهر به حل مشکلات در حوزه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال توجه ویژه ای داشته و همواره گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی را جزء اولویت های خود تعریف کرده است.
استاندار بوشهر همینطور با تاکید بر توجه به حل مشکل صدور کارت های بازرگانی، خواهان حل مشکلات و سرعت بخشی در صدور کارت های بازرگانی فعالان اقتصادی استان بوشهر در جهت رونق اقتصادی و تجاری شد.
وی بیان نمود: یکی از اجبار ‏های فعالیت اقتصادی توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدی است که زمینه تحقق این مهم فراهم شدن زیرساخت ها همچون کارت بازرگانی است.
گراوند اظهار داشت: در استان بوشهر ظرفیت خوبی در حوزه معدن نهفته است که باید با تعامل بین دستگاه ها زمینه برای شکوفایی این ظرفیت‎ها فراهم گردد.

منبع: