سكه ۲۷۰ هزار تومان حباب دارد!

به گزارش زیپو كالا در هفته ای كه گذشت، بازار داخلی سكه و طلا باوجود ثبات نسبی قیمتهای جهانی به شدت افزایشی بوده است؛ تا جایی كه قیمت سكه طرح جدید رقم بی سابقه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را برای نخستین بار در بازار رسمی این صنف تجربه كرده و حباب ۲۷۰ تومانی روی آن شكل گرفته است.
محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا و همینطور قیمت های جهانی اظهار نمود: در هفته ای که گذشت، قیمت انس جهانی از ۱۶۸۸ دلار تا ۱۷۰۵ دلار در نوسان بود؛ البته بیشترین ثبات قیمت را هم همین انس جهانی داشته است که در محدوده ۱۷۰۲ تا ۱۷۰۵ نوسان داشته و تنها یک روز و برای یک ساعت به ۱۶۸۸ دلار رسید. اما می توان اظهار داشت که در مجموع در طول این هفته قیمت جهانی طلا در محدوده ۱۷۰۳ دلار بوده است.
وی ادامه داد: ازاین رو پایین ترین میزان نوسان را در مورد قیمت جهانی داشته ایم و در نتیجه قیمت جهانی در هفته اخیر تأثیر چندانی روی قیمت ها و نوسانات داخلی نداشته است. این درحالی است که در طول یک هفته اخیر شاهد بیشترین نوسان و افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی بوده ایم؛ بطوریکه یک رکورد جدید در بازار طلا، جواهر و سکه کشور رقم خورده و آن هم افزایش قیمت سکه تمام بهار طرح جدید بوده است که روز گذشته به شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. البته در این روز، معاملات با قیمت بیشتر از هفت میلیون تومان هم صورت گرفته است.
کشتی آرای در مورد قیمت طلا در بازار داخلی هم اظهار داشت: هم پای افزایش قیمت سکه، قیمت طلا هم در این هفته افزایشی بود. در حالیکه در اوایل هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۳۵ هزار تومان دادوستد می شد، در روز گذشته (پنجشنبه) برای نخستین بار به بیشتر از ۶۵۰ هزار تومان و به ۶۵۳ هزار تومان رسید. این درحالی است با عنایت به ماه رمضان، شرایط کرونا و… رکود در بازار طلا به شدت مشاهده می شود و خرید و فروش مصنوعات طلا کاهش یافته و حدودا به صفر رسیده است؛ اگر تقاضایی هم باشد برای سکه های طرح جدید و در جهت سرمایه گذاری بوده است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت این افزایش قیمت های داخلی باوجود کم نوسان بودن قیمت های جهانی را وابسته به دو عامل دانست و اظهار داشت: دو علت اصلی اینکه در طول هفته قیمت سکه به بالاترین رقم خود رسید، افزایش تقاضا برای خرید سکه امامی جهت سرمایه گذاری و افزایش قیمت ارز بوده است. این دو عامل سبب شد که قیمت سکه حباب ۲۷۰ هزار تومانی پیدا کند؛ در حالیکه هفته پیش تر از آن حباب سکه در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده است.