نرخ بیكاری آمریكا دو رقمی می شود؟

زیپو كالا: یكی از بزرگترین بانك های آمریكایی پیش بینی نمود نرخ بیكاری در این كشور به ۱۵ درصد برسد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بانک آف امریکا در گزارشی به بررسی وضعیت بازار کار در آمریکا پرداخت و آگهی داد باتوجه به بیکار شدن ۲۲ میلیون آمریکایی در ماه آوریل، این احتمال وجود دارد که نرخ بیکاری برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر دو رقمی شده و به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.
الکساندر لین، کارشناس اقتصادی این بانک اظهار داشت: نرخ بیکاری در ماه آوریل بیان کننده نتایج جدی کووید-۱۹ بر روی اقتصاد آمریکا خواهد بود.
طبق پیش بینی این بانک، نرخ مشارکت در امریکا نیز که شمار جمعیت فعال در بازار کار به کل جمعیت را می سنجد با کاهشی محسوس مواجه خواهد شد و به ۶۰ درصد می رسد.
بگفته بنک آف امریکا، احیانا رشد نرخ دستمزد به کمترین سطح تاریخی خود خواهد رسید و زیان بزرگ کسب و کارها و کار کردن با حداقل ظرفیت موجب خواهد شد تا میزان درآمد و قدرت خرید شاغلین آمریکایی کاهش پیدا کند.
بگفته این بانک، ایالت های کالیفرنیا، نیویورک و پنسیلوانیا احیانا بیشترین خسارت را از شیوع ویروس کرونا در میان ایالت های مختلف متحمل خواهند شد و نرخ بیکاری در آنها افزایشی محسوس خواهد داشت.
تام گیمبل، کارشناس بازار کار در موسسه ” لازال نتورک” اظهار داشت: خیلی از کارفرمایان برنامه خود برای استخدام نیروهای جدید را تا مشخص شدن وضعیت به تاخیر انداخته اند و برخی نیز به نیروهای خود گفته اند در خانه بمانند و دورکاری کنند. با این وجود شمار استخدام های جدید بیشتر از انتظارات قبلی بوده است.
متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۷۳ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۸۲ با ۱۰.۸ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.
آمریکا حالا اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است و بیش از ۷۲ هزار آمریکایی جان خودرا بر اثر مبتلاشدن به کرونا از دست داده اند.

منبع: