بورس برای شكست كرونا كمر همت بسته است!

به گزارش زیپو كالا در پروژه تأمین مالی جمعی به كمك ظرفیت های بازار سرمایه در فرابورس ایران كه از ۲۷ اسفند سال ۹۸ به راه افتاد تا منابع مورد نیاز جهت پیشگیری، درمان و تحقیق درمورد كروناویروس را جمع آوری كند، تابحال مبلغ ۱۷۰ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جمع آوری شده است تا ۵۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۵۴۰ هزار ریالی كه از فروش اوراق «كرونا ۱» حاصل شده، در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و با سود حاصل از فروش اوراق «كرونا ۲»، هرچه سریعتر شرایط برای شكست ویروس كرونا هموارتر شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، فرابورس ایران در ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۸ اعلام كرد در نظر دارد، منابع مورد نیاز جهت پیشگیری، درمان و تحقیق در مورد كروناویروس را جمع آوری كند و در این راستا طی اطلاعیه ای از سهام داران درخواست نمود ضمن اهدای وجوه با خرید گواهی نیكوكاری از راه سامانه معاملاتی فرابورس ایران از این طرح ملی حمایت كنند. متقاضی این طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و عامل آن فرابورس ایران است.
در این راستا دو نماد “كرونا۱” و “كرونا۲” بازگشایی شد كه در نماد “كرونا۱” اصل و منافع حاصل از مبالغ تأمین شده به متقاضی اهدا و جهت امور مذكور مصرف می شود. در نماد “كرونا۲” مبالغ تأمین شده توسط امین سرمایه گذاری شده و منافع حاصل از آن به متقاضی اهدا و جهت امور مذكور مصرف می شود. مدت جمع آوری وجوه از ۲۷ اسفند تا ۲۱ فروردین اعلام شده بود اما مقرر است تا آخر فروردین ادامه پیدا كند.
اهالی بازار سرمایه از آغاز این پویش تا كنون با استقبال پرشور خود و مشاركت ۲۸ هزار و ۵۷۴ نفری، مبلغ ۱۷۰ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جمع آوری كرده اند تا ۵۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۵۴۰ هزار ریالی كه از فروش اوراق «كرونا ۱» حاصل شده، تماما در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و با سود حاصل از ۱۱۷ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۱۰ هزار ریالی كه از فروش اوراق «كرونا ۲» بدست آمده، هرچه سریعتر شرایط برای شكست ویروس كرونا هموارتر شود.
این كمپین مقرر است تا آخر فروردین ماه ادامه داشته باشد. به منظور تسهیل امكان حضور حداكثری اهالی بازار سرمایه، حداقل تعداد سهام در این نمادها یك ورقه گواهی نیكوكاری به ارزش اسمی ۱۰ هزار ریال در نظر گرفته شده و سقفی برای حداكثر میزان مشاركت در خرید این اوراق مشخص نشده است.