دستورات رئیس جمهور به وزیران نیرو و نفت: پروژه های زیربنایی آب و برق و انرژی در شرایط جدید طبق برنامه باید مورد بهره برداری قرار بگیرد

زیپو كالا: رئیس جمهور در گفت و گو با وزیران نفت و نیرو، ضمن دریافت گزارشی از روند اجرای طرح های در رابطه با این دو وزارتخانه اصرار كرد كه پروژه های زیربنایی در حوزه فعالیت این دو وزارتخانه در شرایط جدید، طبق برنامه باید مورد بهره برداری قرار بگیرد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، باتوجه به نامگذاری سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان سال”جهش تولید”، نقش طرح های این دو وزارتخانه همچون در حوزه آب و برق و انرژی را در توسعه بخش های مختلف اقتصادی كشور، محوری و بسیار با اهمیت خواند و بر بهره برداری از طرح های بزرگ در این عرصه ها طبق زمانبندی های تعریف شده، اصرار كرد.
روحانی همین طور به وزیر نفت دستور داد در روند اتمام پروژه لوله نفت از گوره به جاسك تسریع شود تا این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
رئیس جمهور همین طور ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه پرسنل وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین نیازهای كشور در حوزه انرژی در ایام مبارزه با كرونا، گفت: حفظ سلامت كاركنان فعال در حوزه های تولید و خدمت رسانی به مردم، اولویت نخست است و پروتكل های بهداشتی باید به دقت در همه بخش های این وزارتخانه ها رعایت شود.
بیژن زنگنه وزیر نفت در این گفت و گو، گزارشی را از وضعیت بازار جهانی و قیمت نفت و مباحثی كه مقرر است امروز به صورت ویدئو كنفرانس بین وزرای انرژی كشورهای صادركننده گاز مطرح شود، ارائه كرد.
رضا اردكانیان” وزیر نیرو نیز در این تماس تلفنی، با تاكید بر اجرای دقیق دستورات رئیس جمهور درباب بهره برداری از پروژه های زیربنایی آب و برق طبق برنامه و رعایت دقیق پروتكل های بهداشتی در همه بخش های وزارتخانه، گزارش هایی را از روند اجرای طرح های صنعت آب و برق و پروژه های شبكه های آبیاری و زهكشی ارائه كرد.
انتهای پیاك

منبع: