ورود كرونا توسط شركت ماهان و سازمان هواپیمایی تكذیب شد

به گزارش زیپو كالا سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری بهتان ورود ویروس كرونا توسط شركت هواپیمایی ماهان و سازمان هواپیمایی كشوری در فضای مجازی را تكذیب نمود و اظهار داشت: این ادعا كارشناسی و منصفانه نیست.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، رضا جعفرزاده درباره طرح مباحثی كه شركت های هواپیمایی همچون ماهان و سازمان هواپیمایی را متهم ردیف اول ورود ویروس كرونا به كشور می دانند، اظهار نمود: در مواقع حساس و مهم چون موضوع ویروس كرونا نه سازمان هواپیمایی كشوری تصمیم گیر بلامنازع است و نه هیچ ایرلاینی اجازه پرواز پیدا می كند.
وی ادامه داد: با وجود صدور اطلاعیه های گوناگون درباب تعلیق پروازها به چین و اینكه هیچ پرواز مسافری به آن كشور صورت نمی گیرد بارها شاهد مسائلی چون ادامه پروازهای ماهان و بهتان ورود ویروس كرونا توسط این شركت در فضای مجازی بوده ایم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری افزود: حال آنكه به روشنی گفته شده است، بعد از جلسه راهكارهای پیش گیری از شیوع ویروس كرونا و تصمیم درباب تعلیق پروازها، تكالیفی بر عهده سازمان هواپیمایی كشوری گذاشته شد كه می توان به بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و انجام چند پرواز باری اشاره نمود كه با تصمیم مسئولان، نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و با رعایت كلیه اقدامات پیشگیرانه بر طبق دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی صورت گرفت.
جعفرزاده اظهار داشت: اینكه در تعبیر و تفسیرها و در بعضی فضاهای رسانه ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی به كلی نادیده گرفته می شود، جای سوال دارد.
بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی وی ادامه داد: با اینكه اظهارنظرهای پزشكی در حیطه وزارت بهداشت و تصمیمات آن مجموعه است و همانطور كه مكررا سفارش شده برای دوری از قضاوت های نادرست، اخبار و اطلاعات را از منابع مربوطه دنبال نماییم، لازم است تاكید شود هواپیمایی ماهان تابحال در قالب تصمیمات دولت و وزارت بهداشت و نهایتا سازمان هواپیمایی كشوری عمل كرده و نظارت های صورت گرفته نیز بر طبق دستورالعمل های تعیین شده بوده است.

منبع: