انتقاد شدید چین از آمریكا به خاطر تحریم های در رابطه با ایران

به گزارش زیپو كالا چین از آمریكا خواست فورا به تحریم شركت های این كشور به علت ارتباط با ایران خاتمه دهد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، وزارت خزانه داری آمریكا در تازه ترین دور از فشارهای تحریمی خود، نفتكش چینی ” هونگ ژون” و مالك آن یعنی شركت حمل و نقل دریایی ” هونگ یوان مارین” مستقر در شانگهای را به خاطر بارگیری و انتقال فولاد خریداری شده چین از ایران به لیست تحریمی خود افزود.
طبق اعلام خزانه داری آمریكا این اقدام چین مغایر با قانون تحریم صنعت فولاد ایران و نقض تحریم های مربوط به شركت فولاد مباركه اصفهان تلقی شده است.
گنگ شوانگ، سخنگو وزارت خارجه چین در واكنش به این اقدام آمریكایی ها گفته است كه واشنگتن باید از رویكرد خود در مجازات شركت های چینی دست بكشد.
وی با بیان این كه چین خواستار توقف فوری تحریم های آمریكا بر ضد شركت های خود است، اضافه كرد: فكر می نماییم این تحریم ها و تهدید به اعمال تحریم های بیشتر، كمكی به حل مبحث نخواهد كرد.
پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریكا گفته بود كه كشورش در دور تازه افزایش فشارها بر اقتصاد ایران، بخش ساخت و ساز شامل تولید، فلزات و معدن را هدف قرار داده است. وی مدعی شده بود كه آمریكا حالا درآمدهای ( صادرات) نفت ایران را ۹۵ درصد كاهش داده است و الان آنها (ایرانی ها) تنها به مقدار كمی درآمد نفتی دسترسی دارند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا هم به تازگی گفته است كه سیاست فشار حداكثری آمریكا با هدف كاهش درآمدهای صادراتی ایران برای توقف تأمین مالی برنامه هسته ای و آن چه كه وی آنرا ” بی ثبات كردن منطقه” خوانده دنبال می شود.
این اولین بار نیست كه آمریكا در رویكرد جدید تحریمی خود، بخش حمل و نقل چین را به علت روابط تجاری دو كشور هدف قرار می دهد: وزارت خزانه داری آمریكا در ماه سپتامبر هم خطوط كشتیرانی ” كسكو” مستقر در دالیان را به افترا حمل نفت ایران تحریم كرد كه این تحریم ها شامل ۵۰ نفتكش بزرگ این شركت هم می شد.