نهالكاری ها تا اسفند ادامه می یابد

به گزارش زیپو كالا سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور اظهار داشت: طرح سراسری نهالكاری كه از چهاردهم آذر ماه شروع شده است تا اختتام اسفند ماه ادامه می یابد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، خسرو شهبازی در سی و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با اشاره به عوامل مختلف تخریب جنگل ها اظهار داشت: علاوه بر تقویت حفاظت از جنگل ها، باید به توسعه آن نیز بپردازیم.
وی اشاره كرد: مردم به توسعه فضای سبز اعتقاد دارند و تابحال مشاركت خوبی نیز داشته اند و در این راستا دفتر ترویج باید درباره نحوه كاشت نهال و چگونگی حفظ آن باید آموزش های لازم را به جوامع محلی ارائه نماید.
سرپرست سازمان جنگل ها، وظایف ترویج و روابط عمومی را در فرهنگ سازی، تبلیغات و اطلاع رسانی سنگین خواند و اضافه كرد: بوسیله رسانه های گروهی می توان ذهن مردم و افكار عمومی را نسبت به امر نهالكاری و توسعه فضای سبز و درختكاری مهیا كرد.
شهبازی از مدیران منابع طبیعی كشور خواست در مقابل هرگونه اقدامات تخریبی خصوصاً قطع درختان حساسیت داشته باشند و سریعاً واكنش نشان داده و اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.
به گفته وی، سازمان جنگل ها در بخش حفاظت جنگل با بیشترین چالش روبه روبروست و باید حفاظت از جنگل ها و پیش گیری از حریق بوسیله فناوری های روز دنیا و بهره گیری از تكنولوژی و سامانه های هوشمند صورت گیرد.
سرپرست سازمان جنگل ها اظهار داشت: اولویت نخست وزارت جهاد كشاورزی حفظ منابع طبیعی و جنگل است.
وی در ادامه به سوژه اختلاف اراضی ملی با مستثنیات اشخاص اشاره داشت و اظهار داشت: سازمان جنگل ها باید با رعایت حقوق دولت و مردم این اختلافات را به حداقل برساند.
شهبازی اشاره كرد: اقدامات منابع طبیعی چه در ستاد و چه در استانها باید به گوش مسئولان و مردم رسانده شود و مدیران در مسافرت به استانها باید با حضور فعال در رسانه ها، پاسخگو بوده و اقدامات و پیشرفت طرح های منابع طبیعی را به افكار عمومی اطلاع رسانی كنند.

منبع: