چراغ سبز به شركت های آمریكایی مجوز همكاری با هواوی صادر می شود

به گزارش زیپو كالا به نظر می آید كه ایالات متحده آمریكا می خواهد هرچه سریعتر برای آغاز فعالیت شركت چینی هواوی در این كشور مجوزهای لازم را صادر كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، چندماه پیش بود كه دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده لیستی از شركت های ممنوعه برای تجارت با شركت آمریكایی را منتشر نمود تا دست این غول تكنولوژی چینی را از بازار آمریكا كوتاه كند.
اما پس از آن وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام نمود كه ۲۶۰ شركت آمریكایی برای صدور مجدد مجوزهای لازم و معافیت از محدودیت های اخیر به این وزارتخانه درخواست داده بودند.
به عقیده خیلی از كارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری، جنگ تجاری و كشمكش های اخیر میان ایالات متحده و چین وارد مرحله جدیدی شده و زیان های آن بیشتر گریبان شركت های آمریكایی را گرفته است تا هواوی.
به همین سبب ویلبر راس، وزیر وزارت بازرگانی آمریكا اخیرا در گفتگو و مصاحبه ای با گزارشگر بلومبرگ از احتمال شروع همكاری و معافیت چند شركت بزرگ آمریكایی با هواوی اطلاع داده است.
طبق گزارش وب سایت engadget، ایشان در ادامه سخنان خود از صدور مجوزهای مجدد برای از سر گیری تجارت و همكاری با شركت چینی هواوی سخن گفت و تصریح كرد كه این احتمال وجود دارد كه دولت آمریكا به تمامی ۲۶۰ شركت مذكور مجوز ندهد.
با اینكه وی هیچ اشاره دقیقی به نام و نشان كمپانی های خوش شانسی كه مقرر است مجوز همكاری با هواوی را دریافت نمایند، نكرده است اما انتظار می رود گوگل یكی از كلیدی ترین شركت های مذكور باشد.
بدون شك محدودیت های جدیدی كه آمریكا به ویژه شركت گوگل برای هواوی وضع و اعمال كرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده ای را به دنبال خواهد داشت و این بدان معناست كه دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی عرضه شده توسط این غول تكنولوژی را استفاده نماید و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس های متن باز و AOSP خواهد بود.
اما پس از آن زمزمه هایی درباره احتمال معافیت گوگل و لغو محدودیت های مربوط به سیتسم عامل اندروید در گوشیهای اندرویدی به گوش رسید كه حالا به نظر می آید خیلی از پیشبینی های قبلی درست از آب درآمده است.
هواوی كه بزرگترین تولیدكننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه كننده موبایل در جهان به حساب می آید، در طول یك سال گذشته از جانب دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، و خیلی از كشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و خیلی از این كشورها شامل آمریكا، كانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی از كشورهای اروپایی همچون آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شركت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام نموده بودند.
با اینكه دولت چین و شركت هواوی همه این اتهامات را بارها رد و تكذیب كردند، به نظر می آید كه نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات كاربران در كشورهای مختلف ضد این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.