اختلاف نظر بر سر ضرورت اتصال تلویزیون های هوشمند به شبكه ۵G

زیپو كالا: خبر همكاری سامسونگ با بزرگترین اپراتور مخابراتی در كره جنوبی برای توسعه تلویزیون هوشمند ۸K مجهز به شبكه نسل پنجم اینترنت همراه، سبب شده كه بعضی از منتقدان از عدم ضرورت پشتیبانی از فناوری شبكه ۵G سخن بگویند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، با عنایت به محبوبیت و گسترش استقبال كشورهای مختلف از شبكه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G، خیلی از شركت ها و اپراتورهای بزرگ مخابراتی در جهان به توسعه و برقراری زیرساخت های لازم برای برقراری شبكه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G اقدام نموده اند.
در این میان شركت های تكنولوژی همچون سازندگان گوشیهای هوشمند هم در تلاشند تا معرفی و عرضه موبایل های مجهز به قابلیت پشتیبانی از فناوری مذكور، از سایر رقبای قدرتمند خود سبقت بگیرند كه همچون پیشگام ترین آنها می توان به شركت های سامسونگ، هواوی، لنوو و ال جی اشاره نمود.
حالا گزارش های جدیدی در وب سایت ها و منابع خبری انتشار یافته كه گویای تلاش سامسونگ با شركت SK telecom بعنوان یكی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در كره جنوبی، برای توسعه و تولید یك مدل تلویزیون هوشمند با كیفیت تصویر ۸K و مجهز به شبكه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G است.
در صورتیكه این تلویزیون با قابلیت های مذكور توسعه یابد، كاربران قادر خواهند بود با خریداری و استفاده از این محصول علاوه بر بهره مندی از كیفیت فوق العاده تصاویر در صفحه نمایش هم زمان از خدمات اینترنت پرسرعت شبكه ۵G هم بهره مند شوند و محتوای آنلاین موردنظر خود همچون فیلم، سریال و همینطور محتواهای مبتنی بر واقعیت مجازی را دانلود كنند.
بعضی از كارشناسان و منتقدان اعتقاد دارند كه تجهیز تلویزیون های هوشمند به فناوری شبكه ۵G چندان لازم و ضروری به نظر نمی رسد چونكه تلویزیون ها برخلاف سایر گجت های هوشمند همچون موبایل، سیار نیستند و همگی در خانه و محل كار كاربران مورد استفاده قرار می گیرند؛ ازاین رو می توانند از شبكه اینترنت وایرلس خانگی ( وای فای ) استفاده كنند ازاین رو نیازی به اتصال به شبكه اینترنت همراه ۵G نیست.
این در حالیست كه برخی دیگر از كارشناسان فعال در حوزه فناوری معتقدند كه همه محصولات و گجت های هوشمند می توانند به قابلیت پشتیبانی از شبكه ۵G تجهیز شوند تا كاربران حق انتخاب جهت استفاده از آنها داشته باشند. آنها همینطور در ادامه اظهارات خود با انتشار گزارشی در وب سایت whathifi، عنوان كرده اند كه شبكه نسل پنجم اینترنت همراه فرای سایر شبكه های پیشین اینترنتی است و قابلیت های فراوانی برای كاربران و علاقمندان به فناوری فراهم می آورد كه همچون مهم ترین و برجسته ترین آنها می توان به دانلود فیلم و سریال های باكیفیت و باحجم بالا تنها در عرض چند دقیقه كوتاه اشاره نمود. همین امر كافیست تا نظر و توجه كاربران بویژه علاقمندان به پخش و استریم آنلاین محتوای ویدیویی را به سمت و سوی خود جلب نماید و آنها را برای خریداری و استفاده از محصولات مجهز به قابلیت پشتیبانی از این تكنولوژی ترغیب كند.
خیلی از بزرگترین شركت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوكیا، اریكسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبكه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه بعد از نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی عرضه می شود.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد.
در نتیجه رسماً یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.
كشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریكا، كانادا، استرالیا، چین، كره جنوبی، ژاپن و خیلی از كشورهای اروپایی و غیره با همكاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.