افزایش تورم در قطر و عمان

زیپو كالا: نرخ تورم قطر و عمان با افزایش همراه شد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از گلف تایمز، شاخص بهای مصرف كننده قطر در ماه آوریل با عنایت به افزایش هزینه های پوشاك و حمل و نقل به ۰.۵۱ درصد افزایش پیدا كرد. بالاترین افزایش نرخ تورم قطر مربوط به بخش حمل و نقل با تورم ۱۴.۵۹ درصدی بوده است و بعد از آن پوشاك با تورم ۵.۱۱ درصدی و هتلداری و رستوران با تورم ۱.۱۳ درصدی قرار دارند. از جانب دیگر اما تورم بخش آب و برق منفی ۲.۶۸ درصد بوده است. نرخ تورم در بعضی محصولات نظیر تنباكو و آموزش هم بدون تغییر باقی مانده است.
آن طور كه پایگاه خبری تریدینگ اكونومیكس اعلام نموده است نرخ تورم در دیگر كشور جنوبی حاشیه خلیج فارس یعنی عمان تا آخر ماه آوریل به ۰.۴ درصد رسیده است كه در مقایسه با ماه قبل كمی افزایش داشته است. حمل و نقل با تورم ۰.۷ درصدی، غذا و نوشیدنی با تورم ۱.۲ درصدی و رستوران و هتلداری با تورم ۰.۱ درصدی از مهم ترین محرك های افزایش تورم در عمان بوده اند.
از جانب دیگر ارتباطات با تورم منفی ۰.۴ درصدی، آب و برق با تورم منفی ۰.۳ درصدی و خدمات منزل با تورم منفی ۲ درصدی بیش ترین محركه های كاهشی نرخ تورم در سلطان نشین عمان بوده اند. بر اساس ماهانه هم تورم عمان در ماه آوریل ۰.۲ درصد بوده است.
متوسط نرخ تورم عمان در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۹ درصد بوده است كه بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۸ با ۱۴.۵ درصد و كمترین نرخ ثبت شده هم مربوط به نوامبر ۲۰۱۵ با منفی ۰.۵۵ درصد بوده است. در عمان غذا و نوشیدنی، دخانیات، حمل و نقل، پوشاك و ارتباطات اصلی ترین اجزای تشكیل دهنده سبد شاخص مصرف كنندگان هستند.