معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی برای تعادل در بازار مسكن

به گزارش زیپو كالا معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه برای عرضه و تعادل مسكن، از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی استفاده می نماییم، اظهار داشت: در قراردادی با كارخانه ذوب آهن اصفهان كل ریل خط مترو بهارستان تامین می شود و تا آخر دولت دوازدهم این پروژه به نتیجه خواهد رسید.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، حبیب الله طاهرخانی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر جدید بهارستان اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به پروژه های افتتاحی، اظهار نمود: بحث آماده و تأمین زیرساخت ها در شهرهای جدید بر شروع واحدهای مسكونی تقدم دارد و تمام طرح هایی كه امروز آغاز شد، در جهت تأمین زیرساخت ها است.
وی با اشاره به اینكه در شهرهای جدید خیلی از طرح ها در قالب مشاركت همزمان اجرایی می شود، اظهار داشت: ابتدا طرف مشاركت كننده زیرساخت ها را آماده و سپس ساخت واحدهای مسكونی آماده می شود و یا در عین حال خدمات این واحدها ایجاد می شود.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اضافه كرد: در قرارداد مشاركت ما با مجموعه های مختلف و سرمایه گذاران تأمین مسكن شهرهای جدید و خدمات آن شامل فضای سبز، مدرسه، مسجد و… و. به صورت همزمان منعقد می شود و در زمان اتمام پروژه ها، به صورت همزمان واحدهای مسكونی هم واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه طی سال جاری در مجموعه شهرهای جدید همچون بهارستان این طرح ها در حال انجام می باشد، تصریح كرد: امروز عملیات اجرایی ۱۲۰۰ واحد مسكونی با همكاری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در شهر جدید بهارستان شروع شد و پیش بینی می شود طی سه سال آینده و تا آخر برنامه ششم توسعه این واحدها به مردم ارائه شود.
طاهرخانی با تاكید بر اینكه جامعه مخاطب این طرح ها عموماً قشر متوسط هستند، ابراز امیدواری كرد: با ساخت ۴۰۰ هزار واحدی كه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی ایجاد می شود و شاهد یك تعادل منطقی بین عرضه و تقاضای مسكن به خصوص برای اقشار كم درآمد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینكه برای عرضه و تعادل مسكن، از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی استفاده می نماییم، توضیح داد: در این كار زمین و پروانه ساخت را به انبوه سازان می دهیم و آنها هزینه های ساخت را بر عهده می گیرند و در انتها برپایه آورده طرفین، واحدهای مسكونی تقسیم خواهد شد و در نهایت باعث رونق بازار مسكن می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد جمعیت بهارستان و نزدیك شدن به ۱۰۰ هزار نفر، خاطرنشان كرد: امروز خیلی از فعالیت ها در این شهر اقتصادی شده و هم اكنون سرمایه گذاران بسیاری در حوزه های درمان و … برای در اختیار قرار گرفتن زمین به ما رجوع می كنند و امیدواریم تا سال آینده ساخت بیمارستان بهارستان هم آغاز شود.
او همینطور در مورد آرامستان بهارستان، اظهار نمود: حالا به دنبال مكان یابی برای آرامستان بهارستان هستیم و امیدواریم تا سال آینده به جمع بندی مناسبی برای آن برسیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در مورد پروژه متروی بهارستان نیز، اظهار داشت: خوشبختانه پروژه مترو اصفهان-بهارستان پیشرفت مطلوبی داشته و هیچ گاه گرفتار توقف نشده است و بخش عمده زمانبری این طرح زمین و حل مشكلات معارضان ملكی و تاسیساتی آن بود كه مرتفع شده و الان پروژه مترو در مرحله روسازی است.
وی ادامه داد: در قراردادی با كارخانه ذوب آهن اصفهان مقرر شده تا كل ریل خط مترو بهارستان تأمین شود و بحث تأمین برق و سیگنالینگ در مرحله آخر خواهد بود پیش بینی می شود تا آخر دولت یازدهم این پروژه به نتیجه برسد.
طاهرخانی در مورد تأمین مالی مترو بهارستان، تصریح كرد: در تعامل با نمایندگان مجلس به دنبال رایزنی برای جذب اعتبارات عمومی و همینطور منابع داخلی در چارچوب تهاتر اراضی هستیم.
وی در مورد مهاجرت مردم از مسكن مهر به علت نبود امكانات فرهنگی و …، اظهار نمود: یكی از اولویت وزارت راه و شهرسازی مرتفع كردن نیاز محلات است و در بهارستان هم كلانتری، فضای سبز و… افتتاح شده و به تدریج فضاهای ورزشی هم را اجرا خواهد شد و هدف این است كه محیط مناسب به منظور زندگی اقشار كم درآمد و متوسط در شهر بهارستان و شهرهای جدید فراهم گردد.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید همینطور در مورد بودجه سال آینده شركت عمران بهارستان، اظهار داشت: مجموعه شركت های عمران درآمد -هزینه ای هستند و بخشی از اعتبارات خویش را از بخش عمومی و دولتی دریافت می كنند و به صورت معمول بودجه شهر جدید بهارستان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم سال آینده هم این رقم دوباره تخصیص یابد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر جدید بهارستان اصفهان، هفت پروژه عمرانی با اعتبار ۶۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید. این پروژه ها شامل بوستان مهر، یادمان شهدای گمنام، محوطه سازی مسجد حضرت معصومه (س)، تكمیل مسجد حضرت فاطمه (س)، تكمیل مسجد علی بن ابیطالب (ع)، بازسازی مدرسه امام علی (ع) و بازسازی قنات حجت آباد است. همینطور در این مراسم عملیات اجرایی راه اندازی ۱۲۰۰ واحد مسكونی بنیاد مسكن بهارستان و آماده سازی هفت مركز محله شروع شد.