بدون گوشت و مرغ تنظیم بازاری نمایشگاه های بهاره كارش را شروع كرد

زیپو كالا: نمایشگاه بهاره تهران در حالی شروع به كار كرد كه خبری از توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازاری در این نمایشگاه نیست.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، امروز (سه شنبه) نمایشگاه بهاره شهر تهران در محل مصلای تهران با حضور استاندار تهران، رئیس اتاق اصناف ایران و مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران شروع به كار كرد.
این نمایشگاه كه از امروز تا ۲۸ اسفندماه دایر خواهد بود در ۵۷۰ غرفه به عرضه محصولاتی همچون كیف و كفش، البسه، كالای خواب، آجیل و شكلات و شیرینی می پردازد و این در شرایطی است كه قرار بر آن بود تا برنج و شكر دولتی باز در این نمایشگاه عرضه گردد، اما تا به امروز برنج و شكر در اختیار اتاق اصناف تهران قرار نگرفته است.
قاسم نوده فراهانی – رئیس اتاق اصناف تهران – در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بهاره مصلی اظهار داشت: تلاش شده تا تمام غرفه ها در اختیار تولیدكنندگان قرار گیرد تا به صورت مستقیم محصولات خودرا به متقاضیان عرضه كنند و در این زمینه از غرفه داران تعهد گرفته شده تا تنها محصولات داخلی را عرضه كنند.
وی با بیان این كه تنها در بعضی اقلام همچون بادام كه تولید داخلی وجود ندارد یا نیاز بازار را رفع نمی كند از محصولات وارداتی باز استفاده شده است، اظهار نمود: آنالیز قیمت تمام شده محصولات از غرفه داران به مسئولان نمایشگاهی نمایش شده و آنها كیفیت و قیمت كالا را مورد بررسی و نظارت قرار داده اند و برای تك تك كالاهای عرضه شده در این نمایشگاه، قیمت كارشناسی از طرف بازرسان اصناف تعیین شده است.
رئیس اتاق اصناف تهران در ارتباط با عرضه كالاهای دولتی اشاره كرد: قرار بر آن است تا شكر و برنج در این نمایشگاه عرضه گردد، اما تا زمانی كه شرایط نگهداری و موارد بهداشتی در زمینه عرضه گوشت فراهم نشود، گوشت در مصلی و دیگر نمایشگاه های سطح تهران همچون نمایشگاه بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران توزیع نخواهد شد.
نوده فراهانی اشاره كرد: در دو روز گذشته ۲۲۰۰ تن گوشت وارداتی در میان مصرف كنندگان عمده همچون بیمارستان ها و پادگان ها توزیع شده و طبق برنامه های تعیین شده قرار بر آن است تا با عنایت به نیاز سطح بازار، حجم عرضه گوشت گرم افزایش یابد.