اتحاد همگانی برای جریمه پرمصرف ها

زیپو كالا: مصرف بی رویه انرژی الكتریكی هزینه های كمرشكنی را بر كشور تحمیل می كند بنا بر این عزم دولتی ها برای جریمه مشتركان پرمصرف جزم شده است تا از این طریق علاوه بر كاهش هزینه ها در طولانی مدت بتوان مصرف برق را مدیریت كرد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، چندین سال است كه سوژه اهمیت اقتصاد برق از طرف وزارت نیرو مطرح شده اما در دولت دوازدهم و با سیاستهای مدیریت مصرف وزیر نیرو این مساله به صورت كارشناسی تر مورد بررسی قرار گرفته است تا جایی كه طرح جریمه مشتركان پرمصرف برق در هیأت دولت مطرح و الان در صف انتظار برای تصویب قرار دارد و بر طبق گفته های رضا اردكانیان وزیر نیرو نهایتاً تا آخر سال شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.
نكته مهم در این میان توجه ویژه دولتی ها بر جریمه مشتركان پرمصرف است تا جایی كه اخیرا باز علی لاریجانی رئیس مجلس تاكید كرده است كه الگوی مصرف باید مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفته و كسانی كه الگوی مصرف را رعایت می كنند مورد حمایت قرار بگیرند و مشتركان پرمصرف مشمول پرداخت رقم واقعی تولید برق شوند.
وی با اشاره به اینكه مدیریت هزینه های سربار در بخش های مختلف زمینه و بستر را برای توسعه فعالیت های اشتغالزا در كشور گسترده تر می كند، اظهار نمود: به منظور جبران كمبودهای كشور برنامه ریزی شده در صورتیكه با مدیریت مصرف صحیح نیازی به این حجم سرمایه گذاری نبود گسیل این منابع مالی می توانست در حوزه اشتغال اثربخشی بالا داشته باشد.
بگفته وی راهبری امور به گونه ای كه هزینه های سربار حذف و مصرف بهینه در كشور حاكم شود می تواند بسترساز خدمات بهتر به مردم باشد.
این صحبت ها در شرایطی است كه سیاست وزارت نیرو باز بر همین مبنا حاكم شده و بنظر می رسد كه این دفعه برنامه های وزارت نیرو در حوزه اقتصاد و مدیریت برق جدی تر از گذشته عملیاتی شود.