رئیس هیات مدیره توانیر عنوان كرد؛ رتبه جهانی چهاردهم ایران در صنعت برق، پوشش ۱۰۰درصدی برق در كشور

زیپو كالا: رئیس هیات مدیره شركت مادر تخصصی توانیر اظهار داشت: رتبه جهانی كشور ایران در صنعت برق به جایگاه چهاردهم ارتقا یافته و الان شاهد پوشش ۱۰۰درصدی برق در كشور هستیم.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محمد حسین متولی زاده پس از ظهر پنجشنبه در جریان مراسم افتتاح پست ۲۳۰كیلوولت خنداب كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، تصریح كرد: كشور ایران در صنعت برق از رتبه ۳۸ در ابتدای انقلاب به چهاردهم دنیا رسیده است.
رئیس هیات مدیره شركت مادر تخصصی توانیر اضافه كرد: این مهم به علت تلاش متخصصین چه در دولت و چه در بخش خصوصی محقق شده است و الان از نظر خود كفایی در این حوزه وضعیتی بسیار مطلوب داریم به نحوی كه ۹۵ درصد تجهیزات همین پست لجور كه امروز به افتتاح رسید، در داخل كشور تامین شده است.
متولی زاده افزود: مصرف برق در كشور در بخش كشاورزی و صنعت ۵۰ درصد است در حالیكه این میزان در استان مركزی ۸۵درصد می باشد و این نشان دهنده آن است كه در استان مركزی در زمینه تولید و راه اندازی واحدهای صنعتی و فعالیت های كشاورزی تلاش بسیار قابل ملاحظه ای انجام شده است.
رئیس هیات مدیره شركت مادر تخصصی توانیر تصریح كرد: امروز در حالیكه ۱.۵ میلیارد نفر در كره زمین از برق بی بهره هستند، ۱۰۰درصد كشورمان از نعمت برق برخوردار می باشند و حجم ظرفیت نصب شده نیروگاهی كشور به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.
وی بیان داشت: اقتصاد برق امسال نسبت به ۴۰ سال قبل ۷۵ درصد ارزان تر شده و در بودجه سال ۹۸ هم رقم خوبی برای صنعت برق پیش بینی شده است.
رئیس هیات مدیره شركت مادر تخصصی توانیر افزود: بیشتر از ۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدكنندگان برق در كشور پرداخت شده كه ۷۰ میلیارد تومان آن سهم نیروگاه ها است.