بورس همچنان مثبت ماند

زیپو كالا: امروز نمادهای گروه بانك و موسسات اعتباری در كنار تعدادی از سهم های پالایشی و پتروشیمی و فلزی بیشترین تاثیر افزاینده را در نمایانگرهای بورس تهران داشتند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، چهارمین روز كاری بورس تهران هم گذشت و بانكی ها توانستند تاثیر بسزایی در جابجایی شاخص های بازار سهام داشته باشند. همینطور معاملات سهام تعدادی از شركت ها در گروه پتروشیمی و فلزی هم در نوسانات نمایانگر بازار نقش بسزایی داشت.

امروز شاخص كل بازده نقدی و قیمتی ۹۴۰ واحد رشد كرد و توانست بار دیگر خط حمایت ۱۸۵ هزار واحدی را بشكند. همینطور شاخص كل هم وزن با ۱۹۶ واحد رشد به رقم ۲۸ هزار و ۴۴۶ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور هم با ۱۱۸۵ واحد افزایش رقم ۱۹۵ هزار و ۹۰ واحدی را تجربه نمود و شاخص بازار اول و دوم هر یك به ترتیب ۹۳۲ و ۷۱۵ واحد رشد كردند.

گروه مبنا بانك ملت، پالایش نفت تهران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و بانك صادرات ایران پنج نمادی بودند كه بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص های بازار سهام داشتند. هر یك از این نمادها به ترتیب ۱۵۴، ۱۲۰، ۱۰۰، ۹۲ و ۸۳ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص كل گذاشتند.

نماد بانك صادرات ایران امروز در حالی حدود ۵ درصد در قیمت پایانی رشد می كند كه سابقا زیر قیمت اسمی معامله می شد و با توقف طولانی مدت نماد روبرو بود. همینطور بانك تجارت هم كه مدت ها متوقف بود و كمتر از صد تومان معامله می شد، امروز حدود پنج درصد در قیمت پایانی رشد كرده و ارزش هر سهمش به كمی بیشتر از ۱۲۵ تومان رسیده است.

نمادهای بانكی طی امروز و روز گذشته توانستند رشد فزاینده ای را تجربه كنند. بیشتر این سهم ها بیشتر از دو درصد رشد قیمت را شاهد بوده اند.

در طرف مقابل نماد معاملاتی شركت های پتروشیمی پارس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۶۷، ۶۸ و ۴۴ درصد تاثیر كاهنده تلاش كردند نقش كاهشی در نوسانات شاخص كل داشته باشند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی قیمت عمده سهم ها حدود ۱ درصد كاهش پیدا كرد. همچون این سهم ها می توان به پتروشیمی شازند، پتروشیمی پارس، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی غدیر اشاره نمود.

خودرویی ها هم امروز همگام سهم های بانكی بار دیگر شاهد رشد قیمت بودند هر چند كه تعدادی از سهم های این گروه كمتر از یك درصد با كاهش قیمت رو به رو شده اند، اما اكثریت نمادها توانستند حدود دو درصد رشد قیمت را تجربه كنند. در این گروه ۳۳۸ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۴۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

از دیگر گروه هایی كه امروز با افت قیمت مواجه بودند، می توان به مواد و محصولات دارویی اشاره نمود. اغلب سهم های این گروه یك تا دو درصد افت قیمت را تجربه كردند. در عین حال فرآورده های نفتی شاهد رشد اندكی در قیمت سهم هایشان بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۸۷۹ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۵۶ هزار و ۲۹۸ نوبت داد و ستد شد.

آیفكس هم امروز ۱۴ واحد رشد كرد و توانست به تراز ۲۰۲۵ واحدی برسد. ارزش معاملات این بازار به رقم ۴۲۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن رقم ۷۵۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه نمود.