۸ راهكار میرزایی نیكو برای برون رفت از مشكلات

زیپو كالا: نماینده مردم دماوند و فیروزكوه در مجلس شورای اسلامی یكی از طریق های برون رفت از مشكلات كنونی را آخر تحقیر جامعه با مداخلات ناروا در حریم خصوصی برشمرد و انتقاد كرد: برداشت های خاص از دین و قانون اساسی دستاویز عده ای شده كه حریم خصوصی افراد را بشكنند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، قاسم میرزایی نیكو نماینده مردم دماوند و فیروزكوه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریك ولادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: خانه ات كجاست خدا دست گشاده ات كو، كجاست آن امید كه به ما قول دادی به مردمان شریفمان كه آن را تدبیر كنیم؟ چرا ما بداخلاق شده ایم؟ حوزه انتخابی من دماوند و فیروزكوه در چند كیلومتری پایتخت قرار دارد ولی از كمترین خدمات محروم است كه روز یكشنبه به آن پرداختم. در نطق چند دقیقه ای چه باید گفت از این همه هزار داستان هزار دستان و مفصل آن در مطبوعات.

وی اضافه كرد: در ۱۴۰۰ سال پیش در سرزمین جاهلیت مردی آرام، مردی كه مهربان ترین جهان بود با تمدن ها گفت وگو كرد. سرآغاز كلام او این بود كه من برای تمام كردن اخلاق برانگیخته شدم و به مردم یاد داد حصول اصلاحات اخلاق است. مردم سرجایشان هستند در سرما و گرما. با موشك و بی برق از شمال تا جنوب؛ نه شرقی و نه غربی هستند. آنها به جمهوریت و اسلامیت آری گفتند. از انقلاب و جنگ و سازندگی و اصلاحات با بگم بگم بی برجام مردم جایی نرفتند. امروز دنیا در آستانه دومینو فروپاشی است. به صلیب كشیدن مسیحیت با فاجعه ترامپی است در لباس یك قمارباز عهد شكن. فرعونیت یهودیت صهیونیست تروریست نتانیاهو و در میانمار چهره تازه قرون وستایی بودیسم یا وهابیت اسلام وحشیانه داعش همه ادیان را در قربانگاه سربریدند.

میرزایی افزود: اما ایران می تواند پرچم دار حق در بازی گلادیاتورها باشد. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. عدالت امام علی (ع) ترجمان شیعه است و منتظر امامی (عج) هستیم كه گفتمان او صلح و امنیت است. سال۲۰۰۱ رییس جمهور وقت با عرضه ی طرحی به نام گفت وگوی تمدن ها سالگرد جهان را به نام ایران رقم زد. آمریكای جهانخوار شیطان بزرگ وقتی هیچ غلطی نمی تواند بكند كه در داخل خوب عمل نماییم و همت نماییم و متوسل به آنها نباشیم. حصر اصلاح طلبان، نظارت استصوابی صداوسیمای تك بعدی، تك قطبی، تفتیش و زندانی كردن دانشجو در مركز نماد تفكر نسل نو، شطرنجی كردن محصلان و نخبگانی مانند سید محمد خاتمی كه در بدنه نظام بوده است، برخورد گزینشی با اقلیت ها، فساد فراگیر و سیستمی عملا مانند بیماری لاعلاج مصری شده است و البته قصه حصر نافرجام زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و حجت الاسلام كروبی. اما چه باید كرد؟

نماینده مردم دماوند و فیروزكوه در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: در شعارهای انتخاباتی خود گفتم كه من از آینده خبر نمی دهم، وعده نمی دهم دكان و دستگاه هایی هم جز سینه زدن زیر پرچم سید و سالار اصلاحات حضرت عبدالله الحسین (ع) بلد نیستم، اما از نبایدها گفتم. ما نباید به مردم دروغ بگوییم. منافع فردی و گروهی را بر خرد جمعی ترجیح ندهیم. به اموال مردم دست درازی نكنیم. باور نماییم كه مردم می فهمند. پس دانستن حق مسلم آنهاست.

وی در جایگاه بیان راهكارهای عملی برای برون رفت از مشكلات فعلی، اظهار داشت: اول، تنقیج قانون در سیاست داخلی و آخر چندصدایی در سیاست خارجی. دوم، حذف دولت موازی غیرپاسخگو با نقش پررنگ برخی از نهادها كه اختیار بی انتها برای خود قائل است و در همه جا نظارت استصوابی دارد و انسجام در ساختار مدیریت كشور را تحت سیطره دوگانگی تخریب كرده است. سوم، در شرایط فعلی تنها راه مدیران كارآمد و اولویت قراردادن رضایت شهروندان است.

وی خاطرنشان كرد: جامعه ایران با سلایق گوناگون در سطوح مختلف است. بی اعتنایی به این تنوع و نادیده گرفتن تسامح و تساهل بلكه تعمد در انكار آن همچون مهم ترین عوامل خشم مردم است. چهارم، شورای نگهبان ضامن و پاسدار حقوق ملت است لیكن نتیجه محدودیت فضای تنفس سیاسی، محروم كردن استفاده از ظرفیت شهروندان باكفایت و ملی ولو مخالف و كاهش اعتماد بوده است. پنجم، بازسازی نظام قضایی، زدودن لایه های فساد، قانون گریزی و قانون ستیزی، سیاست زدگی و شفافیت در اطلاع رسانی به جای تشكیل ستادهای عریض و طویل وامانده، ششم، تغییر در ساختار اقتصاد نوین، توقف دخالت بیجا و حذف بنگاه های حاكمیتی، تجربه قوا است كه نظارت با استفاده از مطبوعات آزاد، پارلمان قدرتمند برآمده از حق احزاب و نهادهای مدنی با گسترش تبعیض و فساد رابطه معكوس دارد.

میرزایی نیكو عنوان كرد: هفتم، آخر تحقیر جامعه با مداخلات ناروا در حریم خصوصی آنها، برداشت های خاص از دین و قانون اساسی و فلسفه آن دستاویز عده ای شده كه حریم خصوصی را به بهانه های مختلف و توهمی بشكند و رعایت كرامت و برابر شمردن همه شهروندان ایرانی با هر عقیده، مرام و سطح زندگی مستلزم تغییر نگرش جدی در زندگی خصوصی است. مبنا باید نظم و عفت عمومی پذیرفته شده در عرف و فراتر از آن با خود مردم باشد.

نماینده مردم دماوند و فیروزكوه در مجلس شورای اسلامی در انتها تصریح كرد: هشتم، كم هزینه ترین راه اصلاحاتی درون زا متكی بر پتانسیل ها و خلاقیت های ملت است و لازمه ی آن تمكین به قانون و گفت وگوی ملی و رجوع به آرای ملت است. دفاع از حق انتقاد، اعتراض شایسته و احترام به انسانیت گام های شاخص به سمت فردای بهتر است. چهل سال گذشت نان نخوردن بلدی نمی خواهد، اما ما بلد نیستیم نیندیشیم. به قول پابلو نرودا به آرامی شروع به ماندن می كنی اگر سفر نكنی. اگر كتابی نخوانی. به آرامی شروع به مردن می كنی زمانی كه خودباوری را در خودت بكشی. وقتی نگذاری دیگران به تو كمك كنند. امروز زندگی را آغاز كن! مخاطره كن! كاری كن كه نگذاری به آرامی بمیری.