سازمان حمایت اعلام كرد پرونده تخلف برخی شركت های لبنی به سازمان تعزیرات ارسال شد

زیپو كالا: به دنبال افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در بازار، سازمان حمایت اعلام نمود كه ˮتمامی شركت های لبنی قیمت های مصوب ابلاغی را رعایت می كنند، اما در موارد محدودی پرونده تخلف تشكیل و موضوع به سازمان تعزیرات حكومتی ارسال شده استˮ.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، قیمت شیر خام در خرداد سال جاری از ۲۰۰۰ تومان به ۲۳۹۰ تومان افزایش یافت و یك ماه بعد قیمت جدید ۱۴ محصول لبنی هم از جانب ستاد تنظیم بازار اعلام گردید.
اما مشاهدات میدانی از بازار نشان داده است در ماه های گذشته بعضی از برندهای محصولات لبنی قیمت های خویش را باردیگر افزایش دادند. این در شرایطی است كه طبق اعلام انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران “بعد از آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره قیمت محصولات لبنی، هیچ كدام از ۱۴ قلم اصلی كه مشمول قیمت گذاری هستند افزایش قیمت نداشتند و اگر شركتی قیمت خویش را بالا برده، تخلف كرده است. البته برای سایر اقلام لبنی هم آئین نامه قیمت گذاری وجود دارد و اگر واحدی خلاف آن قیمت های خویش را افزایش دهد، تخلف صورت گرفته است”.
سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان هم در این رابطه اعلام نمود كه پرونده تخلف بعضی از شركت های لبنی به سازمان تعزیرات حكومتی ارسال شده است.
طبق اعلام این سازمان، هم اكنون و برپایه مصوبات صادره سه گروه محصول لبنی پرمصرف شیر، ماست و پنیر شامل ۱۴ قلم دارای قیمت مصوب كارگروه تنظیم بازار بوده و كلیه واحدهای تولیدی موظف به رعایت سقف قیمت این اقلام هستند كه علاوه بر ابلاغ، در سامانه های این سازمان هم بارگزاری شده است. همینطور برپایه تقسیم بندی صورت گرفته، قیمت سایر محصولات تولیدی لبنی خارج از لیست ۱۴ قلم برپایه مصوبات كارگروه تنظیم بازار راسا توسط واحدهای تولیدی و مطابق ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها صورت می پذیرد و بررسی های صورت گرفته حاكی از این است كه عمده تغییرات قیمت محصولات لبنی در بخش دوم بوده و در این خصوص هم افزایش قیمت های غیرمنطقی در دستور رسیدگی قرار می گیرد كه بعنوان نمونه به تازگی پرونده تخلف بعضی از واحد های لبنی از به سازمان تعزیرات حكومتی ارسال شده است.

منبع: