با توجه به تعرفه های آمریكا و مشكلات پورشه فولکس واگن به مرز ورشکستگی رسید

زیپو کالا: اصلاح مسیر پرهزینه در شرکت تابعه پورشه، زیان سنگینی را در سه ماهه سوم به فولکس واگن وارد کرد و علاوه بر فشار تعرفه های آمریکا به زیان عملیاتی ۱.۳ میلیارد یورویی (۱.۵ میلیارد دلار) و افزایش میلیاردها دلار هزینه دیگر منجر گردید.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، فولکس واگن، اظهار کرد: باتوجه به تغییر راهبرد پورشه در مورد خودرو های برقی که در سپتامبر اعلام شد، ۴.۷ میلیارد یورو زیان ثبت کرد، در حالی که پیشبینی می شود تعرفه های واردات کالاهای آمریکا و فروش کمتر متعاقب آن، سال میلادی جاری تا پنج میلیارد یورو برای بزرگترین خودروساز اروپا هزینه داشته باشد.
این تعرفه فشار بیشتری را بر الیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن، وارد میکند. او بعد از هشدار ماه گذشته در مورد زیان چند میلیارد یورویی، اوایل سال میلادی آینده سمت مدیرعاملی بخش پورشه را واگذار خواهد نمود. مایکل لیترز، رییس سابق مکلارن اتوموتیو، مدیرعاملی پورشه را بر عهده خواهد گرفت.
آرنو آنتلیتز، رییس مالی فولکس واگن، اظهار داشت: حداقل چهار میلیارد یورو از هزینه های تعرفه مستقیم بوده و بقیه مربوط به حاشیه سود از دست رفته به سبب اقدامات متقابل است.آنتلیتز ضمن اشاره به تقاضای زیاد برای خودرو های فولکس واگن در اروپا که ضعف در چین را جبران می کند، اظهار داشت: تصویر مبهمی وجود دارد اما مدلهای برقی که محبوبیت روزافزونی دارند، گران تر تمام می شوند و سودآوری را تحت تأثیر قرار می دهند.
زیان عملیاتی فولکس واگن در سه ماهه سوم نسبت به سود عملیاتی ۲.۸ میلیارد یورویی این گروه در سال میلادی گذشته کاسته شده اما از زیان ۱.۷ میلیارد یورویی پیشبینی شده تحلیل گران کمتر است.
طبق گزارش رویترز، پورشه که ۷۵.۴ درصد آن متعلق به فولکس واگن است نیز در سه ماهه سوم به شدت به زیان افتاد برای اینکه عرضه خودرو های برقی را به تعویق انداخت با عرضه خودرو های هیبریدی و موتورهای احتراقی، مشتریان را باردیگر به خود جذب نماید.

بطور خلاصه به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، فولکس واگن، اظهار نمود: با عنایت به تغییر راهبرد پورشه در مورد خودروهای برقی که در سپتامبر اعلام شد، ۴.۷ میلیارد یورو زیان ثبت کرد، در حالیکه پیشبینی می شود تعرفه های واردات کالاهای آمریکا و فروش کمتر متعاقب آن، سال میلادی جاری تا پنج میلیارد یورو برای بزرگترین خودروساز اروپا هزینه داشته باشد. آرنو آنتلیتز، رئیس مالی فولکس واگن، گفت: حداقل چهار میلیارد یورو از هزینه های تعرفه مستقیم بوده و بقیه در ارتباط با حاشیه سود از دست رفته به جهت اقدامات متقابل است.آنتلیتز ضمن اشاره به تقاضای زیاد برای خودروهای فولکس واگن در اروپا که ضعف در چین را جبران می کند، گفت: تصویر مبهمی وجود دارد اما مدل های برقی که محبوبیت روزافزونی دارند، گران تر تمام می شوند و سودآوری را تحت تاثیر قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنیای فندک های زیپو در دستان شما! با زیپو کالا، بهترین فندک ها رو با بهترین قیمت خریداری کنید!