قیمت گوجه فرنگی در بازار ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش زیپو کالا، در هفته جاری قیمت هر کیلو گرم گوجه فرنگی با کاهش حدود ۳۰ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، نرخ گوجه فرنگی و پیاز از اواخر فروردین روند افزایشی داشت به صورتی که گوجه فرنگی هر کیلو گرم به بیشتر از ۳۲ هزار تومان رسید در حالیکه در اسفند این محصول حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان بود.
همچنین نرخ هر کیلو گرم پیاز به حدود ۴۰ هزار تومان رسیده است. مصطفی دارایی نژاد، رئیس پیشین اتحادیه بار فروشان به مهر گفت، اسفند ماه سال قبل اخطار دادم و اعلام کردم برای چند ماه آینده نسبت به قیمت پیاز و گوجه فرنگی نگران هستم. پاکستان و هند کشورهایی هستند که خود تولیدکننده پیاز هستند اما به علت کمبود، صادرات خویش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ممنوع کردند در حالیکه ما به سادگی اجازه صادرات دادیم و هنوز هم ادامه دارد. این شد که در اواخر فروردین شاهد افزایش برخی محصولات همچون پیاز و گوجه فرنگی بودیم.
وی اعلام نمود در این هفته قیمت گوجه فرنگی و ماه آینده نرخ پیاز کاسته می شود که این امر در مورد گوجه فرنگی محقق شد و هر کیلو گرم گوجه فرنگی با کاهش حدود ۳۰ درصدی به ۲۲ هزار تومان رسیده است.