رییس پلیس راه استان سمنان: ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان سمنان شناسایی شد

به گزارش زیپو کالا، رئیس پلیس راه استان سمنان از شناسایی ۳۰۰ نقطه حادثه ساز در جاده های استان آگاهی داد و اظهار داشت: عوامل پلیس راه، راهداری و هلال احمر در نقاط مختلف جاده های استان مستقر هستند.

سرهنگ موسی بزرگی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این که ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در استان سمنان پیشبینی شده است، تصریح کرد: استقرار دستگاههای امداد و خدمات رسان برای کاهش حوادث جاده ای در روزهای نوروز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سرعت و خواب آلودگی به علت خستگی زیاد همچون مهم ترین عوامل تصادفات بین شهری در استان سمنان است، تصریح کرد: تاکید ما به مردم استراحت ۱۰ دقیقه ای پس از هر ۱۲۰ دقیقه رانندگی در راه های استان است.
رئیس پلیس راه استان سمنان اظهار داشت: تعامل بین دستگاههای عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی مانند پلیس راه، هلال احمر و راهداری و… در کاهش تصادفات جاده ای مؤثر است، ابراز کرد: پویشی تحت عنوان به رفت در پست های نوروزی هلال احمر بوجود آمده که یکی از بهترین اقدامات به حساب می آید چونکه فرصتی را برای استراحت مسافران مهیا می سازد.
بزرگی با اشاره به اینکه استراحتگاه های گوناگونی هم در راه های استان سمنان بوجود آمده تا مسافران نوروزی خستگی بگیرند، اظهار داشت: خستگی و خواب آلودگی مهم ترین عامل تصادفات در استان سمنان به حساب می آید که بخشی از آن به فرهنگ سازی هم باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه جاده های استان سمنان در روز دوازدهم فروردین ماه شاهد ترافیک پرحجم اما روان است، تصریح کرد: مسافران نوروزی که بخصوص به مشهد سفر کرده اند بازگشت خویش را به لحظات آخر پایانی تعطیلات موکول نکنند.