نماینده مردم اهواز در مجلس: راه ۷۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

زیپو کالا: به گزارش زیپو کالا، نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: با اختصاص اعتبارات از ارزش افزوده و حق آلایندگی عملیات عمرانی، راه ۷۰۰ روستا در خوزستان آسفالت شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مجتبی یوسفی قبل از ظهر امروز یکشنبه در مراسم شروع عملیات اجرائی و آماده سازی ۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری سه هزار قطعه زمین به خانواده های مشمول ماده ۴ قانون جوانی جمعیت که در سالن همایش های سازمان آب و برق خوزستان برگزار گردید، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ پروژه هایی مثل ۱۴ هزار مسکن مهر در خوزستان وجود داشت که شاید بیش از یک دهه بلاتکلیف مانده بودند و سال ها کسی پاسخگوی مردم نبود اما امروز قسمتی از آنها مشکلاتشان رفع شده و الان در پروسه اصلاح و حل مشکلات آنها قرار گرفته ایم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس اظهار داشت: پروژه ۲ هزار واحدی نفت بیش از ۱۱ سال بلاتکلیف و نیمی از این منازل تحویل داده نشده بود اما در سه سال قبل با تزریق بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بیش از ۴۰۰ واحد تحویل داده شده است و مقرر شده تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۵۸۰ واحد مابقی نیز تکمیل شود.
وی با اعلان اینکه در بافت فرسوده منطقه حصیرآباد و منبع آب اهواز ۲ بار رانش کوه داشتیم و ۲ خانواده جان خودرا از دست دادند، اشاره کرد: امروز یک هزار و ۶۸۰ واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در این منطقه درحال ساخت است که باید همتی صورت گیرد تا آن ۲۰ درصد هم تکمیل شود.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: روزی که مجدداً در مجلس بحث اختصاص قیر رایگان و افزایش ۳ به ۴ درصدی چه ارزش افزوده برای شهرداری ها و دهیاری های کشور مد نظر بود و در مجلس تصویب گردید، باز هم گفتیم در خوزستان اتفاقی نمی افتد ولی امروز به برکت نظام و با تلاشی که بنیاد مسکن انجام داد، اختصاص اعتبارات از ارزش افزوده و حق آلایندگی عملیات عمرانی در بیش از ۸۶۰ روستای خوزستان از ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار عملیات انجام شده و همین طور راه ۷۰۰ روستا در خوزستان آسفالت شد که این ها اقدامات خوب انجام شده در طول این مدت کوتاه است.
تحویل ۳۷۰۰ قطعه زمین در خوزستان
یوسفی اشاره کرد: انتظار داریم پروژه هایی که شروع شده تسریع و تکمیل شوند؛ ۱۴ هزار مسکن مهری که قریب به ۱۵ سال بلاتکلیف است در دستور کار و تلاش مدیران و متولیان امر باشد تا زودتر تعیین تکلیف شود.
وی افزود: همین طور تعدادی از مردم در شهرهای جدید شیرین شهر و رامین ساکن شده اند که عمدتا از قشر متوسط و ضعیف هستند و بهر دلیلی نتوانسته اند در شهر اهواز مسکن خودرا تامین کنند اما در زیرساخت ها گرفتار مشکل هستیم که اگر می خواهیم رونق پیدا کنند باید زیرساخت های آنرا اصلاح نماییم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان این که در طرح نهضت ملی مسکن تعدادی از پروژه ها پیشرفت خوبی دارند، عنوان کرد: قرار بود زمانی این واحدها زیر ۵۰۰ میلیون تومان به مردم تحویل داده شود اما حالا یکی از پیمانکاران اقدام لازم را انجام نداده و اعلام نموده قریب به ۹۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برای متقاضی که ۴ سال پیش کار را آغاز نموده است، تامین منابع شود و این گله ای است که ممکنست شیرینی را به کام مردم تلخ کند.
یوسفی با اعلان اینکه حدود سه هزار و ۷۰۰ قطعه زمین در خوزستان درحال تحویل به مردم است، اظهار داشت: خوزستان با ۲۴ هزار شهید به عنوان صف مقدم دفاع از این کشور که نیمی از این شهدا برادران و خواهران عرب خوزستانی هستند در ثبت نامی های اختصاص زمین برای طرح جوانی جمعیت یک پنجم را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به حوزه راه در خوزستان اظهار داشت: خوزستان تنها استانی است که دارای ۲ مرز بین المللی، بیش از پنج بندر و یک بندر اصلی است که اصلی ترین بندر فله کشور بوده و با عملکرد حدود ۲۰ میلیون تن تامین کننده کالاهای اساسی است اما در عرصه راه های اصلی گرفتار فقر شدید و به صورتی پرحادثه است که بنا شد با اختصاص اعتباری که صورت گرفت، در این خصوص هم کارهایی صورت گیرد.