ادامه مذاکرات با روسیه برای ساخت راه آهن رشت – آستارا

به گزارش زیپو کالا، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: مذاکره با روس ها برای ساخت طرح راه آهن رشت – آستارا ادامه دارد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اظهار داشت: عملیات راه آهن رشت- آستارا حدود ۱۰ کیلومتر از سمت رشت و ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا از سالهای قبل شروع شده بود و درحال انجام کار است و برای طرح جدیدی که با روس ها داریم ۲۰ کیلومتر تملک زمین انجام دادیم.
وی اضافه کرد: منابع مالی از حدود ۲ ماه پیش در اختیار شرکت ساخت قرار داده شده که با آن خرید زمین ها صورت گیرد و طرف روسی طی هفته های گذشته قیمت پیشنهادی را ارائه کرده و درحال مذاکره هستیم. برمبنای توافقی که میان دو کشور امضا شده مقرر است بوسیله یک وام دولتی که روس ها در اختیار ایران قرار می دهند عملیات این طرح اجرا شود.
خادمی افزود: سقف این وام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو بوده و درحال انجام کار کارشناسی هستیم که با ورود مجدد گروههای فنی روس به ایران، بتوانیم به توافق نهایی برسیم.
وی با اعلان اینکه طول این محور ۱۶۲ کیلومتر است و اگر منابع مالی آن تامین شود می توان ۵ ساله این عملیات تمام شود گفت: تهیه ناوگان و روسازی این طرح بوسیله روس ها به انجام می رسد و حدود ۵ میلیون متر مکعب مصالح خاکی نیاز داریم که در داخل استان تامین نمی شود بنا بر این پیش بینی کردیم بوسیله قطار به تامین مصالح بپردازیم.

منبع: