تامین۵۰۰ واگن مسافری

به گزارش زیپو کالا، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قرارداد تامین ۵۰۰ واگن مسافری بوسیله تولید داخل یا واردات تا انتهای سال منعقد می شود و شرکتها می توانند بوسیله تهاتر نفت مبادرت به ساخت واگن مسافری کنند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (۱۶ بهمن ماه) در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، اظهار داشت: چندین پروژه بزرگ زیرساختی صنعت ریلی در یک سال قبل به بهره برداری رسید که تعدادی از آنها سال ها سرمایه گذاری شده و معطل مانده بود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اشاره کرد: پروژه همدان به سنندج یکی از خطوط اصلی ریلی کشور بود که استان کردستان را از بن بست ریلی خارج و به شبکه ریلی متصل کرد.
وی اضافه کرد: با اتصال هر استان به شبکه ریلی توسعه اقتصادی آن جایگاه ویژه ای پیدا می کند و با تکمیل زیرساخت های حمل ونقلی، شرایط برای سرمایه گذاری در آن استان فراهم می شود که می توانیم نتایج آنرا در سال های آتی ببینیم. این پروژه در کریدور شرقی_ غربی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه راه آهن رشت به کاسپین نیز تا انتهای سال به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: این راه آهن یکی از قطعات راهبردی در عرصه حمل و نقل کالای دریا به دریا است و دو بندر مهم کشور را به یکدیگر متصل می کند.
بذرپاش افزود: راه آهن رشت – اقلید – یزد نیز از دیگر پروژه های مهم بود که با اهتمام راه آهن و سایر بخش های مجموعه وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن چابهار به زاهدان نیز تا انتهای سال به بهره برداری می رسد و بندر راهبردی چابهار را به منطقه مرکزی کشور متصل می کند. پروژه شهرکرد به اصفهان نیز تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر راه شهرسازی در آخر اظهار داشت: هر شرکتی که امکان ساخت واگن مسافری دارد بوسیله تهاتر نفت برای تامین واگن مسافری، وارد میدان شود. قرارداد تامین ۵۰۰ واگن مسافری بوسیله تولید داخل یا واردات تا انتهای سال منعقد شود.

منبع: