ورود ۵۰هزار خودرو به سرزمین اصلی با پلاک کردن خودرو های مناطق آزاد

به گزارش زیپو کالا، عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: پلاک گذاری ملی خودرو های مناطق آزاد حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو را وارد سرزمین اصلی می کند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ی ابلاغ بخشنامه واردت خودرو های نو، اظهار داشت: در موضوع واردات خودرو از همه چیز مهم تر عزم دولت می باشد به این معنا که بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و دارایی و وزارت صمت با یکدیگر بستر واردات خودرو را فراهم آورند.
واردات خودرو سرعت خوبی ندارد
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید عزم جدی در واردات خودرو داشته باشد در حقیقت واردات نباید فقط به سبب قانون بودن این مساله و بصورت محدود و قطره چکانی صورت گیرد بلکه به مفهوم واقعی باید موانع پیش روی آنرا رفع شود؛ اگر دولت اراده ای برای واردات خودرو داشته باشد، باید مطالبی مانند اختصاص کافی ارز، کاهش تعرفه واردات و… را مدنظر قرار دهد.
وی افزود: به نظر ما آنگونه که باید و شاید، دولت عزم جدی برای واردات ندارد برای اینکه از تصویب قانون واردات خودرو حدود ۲ سال است که می گذرد و واردات سرعت خوبی ندارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم پلاک گذاری ملی خودرو های مناطق آزاد را اقدامی مثبت توصیف کرد و اضافه کرد: با این اقدام حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه خودرو موجود در این مناطق وارد سرزمین اصلی می شود، بدین سبب عرضه و تقاضا تا حدودی متناسب خواهد شد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ی ضرورت ابلاغ بخشنامه واردات خودرو های کارکرده، اضافه کرد: این مساله به سبب اختصاص ارز موردنیاز معطل مانده است که باید به این نکته توجه کرد که قانون واردات خودرو های کارکرده برمبنای لایحه دولت مصوب شد و دولت حالا که واردات خودرو های کارکرده به قانون تبدیل گشته باید بستر تحقق این مهم را فراهم آورد، ما انتظار داریم بخشنامه واردات این خودرو ها هرچه سریع تر نهایی و زمینه اجرائی شدن آن برقرار شود.