تغییر در زمان بارش های زمستانه نتیجه تغییر اقلیم است

به گزارش زیپو کالا، سخنگوی صنعت آب ضمن اشاره به این که تغییر اقلیم می تواند بر تغییر زمان بارش های زمستانه تأثیر گذار باشد اظهار داشت: تغییر اقلیم پدیده ای درحال وقوع است که می تواند بر زمان و نوع بارش اثرگذار باشد.

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که تغییر اقلیم در جای جای جهان درحال اتفاق است، اظهار داشت: تغییر اقلیم واقعیتی است که درحال اتفاق افتادن است و غیر قابل کتمان است. تغییر اقلیم بر مقدار بارش و نوع بارش هر منطقه تاثیر گذار است بعنوان مثال در بعضی از مکانها امکان دارد برف تبدیل به باران شود و یا برعکس همینطور در زمان وقوع بارش هم می تواند تاثیر گذار باشد بعنوان مثال تغییر در زمان بارش های زمستانه اتفاق بیفتد و ایران هم مانند خیلی از کشورهای دنیا تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که عکس وایرال شده ای که در فضای مجازی وجود دارد که یک طرف کوه های واقع در ترکیه برق و طرف دیگری که در ایران است خشک است چه علتی دارد اظهار داشت: اطلاع دقیقی در ارتباط با این مورد ندارم.
بزرگ زاده در ارتباط با خشک شدن سد لار هم تصریح کرد: حالا سد لار خیلی کم آب است و خشک نشده است و با مشکل کمبود ورودی دارد.
سخنگوی صنعت آب در پاسخ به این سؤال که با عنایت به گفته های مدیر عامل آبفای تهران تهران دیگر ظرفیت افزایش جمعیت را ندارد چه تدبیری برای تأمین آب شهروندان در نظر گرفته اید، اظهار داشت: نباید بارگذاری مصرف بیشتر در تهران انجام دهیم و باید فکری برای این مورد شود و در سطوح بالا منطبق با طرح های آمایش سرزمین برای آن در نظر گرفته شود
وی در خاتمه در پاسخ به این سؤال که آیا طرحی در خصوص جداسازی آب آشامیدنی از آب مصرفی وجود دارد، تصریح کرد: ابعاد این طرح ها با عنایت به شبکه ۱۸ هزار کیلومتری که باید به همین میزان باید خط کشید باید دید امکان پذیر است یا خیر اما جدا سازی آب آشامیدنی از فضای سبز در دستور کار قرار دارد.