افزایش بهره وری و رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی

به گزارش زیپو کالا، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با عنایت به تمدید برنامه ششم توسعه کشور تا آخر سال از افزایش بهره وری و رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی اطلاع داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، با تبیین ظرفیتهای سیاست گذاری و قانونی مبحث بهره وری، اظهار داشت: با عنایت به تمدید برنامه ششم توسعه کشور تا آخر سال و تاکید آن برنامه بر افزایش بهره وری و رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی، سازمان ملی بهره وری مبادرت به برگزاری جلسات توجیهی در جهت تبیین نظام نامه تهیه شده اخیر کرده است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی همه دستگاههای ذی ربط در قسمت «ساختمان» و «حمل و نقل» تصریح کرد: ظرفیت سازی برای تبیین نظام نامه جدید جهت پیاده سازی هرچه مطلوب تر این چرخه در دستگاههای اجرایی همچون الزامات این مورد است. گرچه نگرش واحد نظام نامه موجود به کل دستگاه ها با حقیقت منطبق نیست و محتوای آن با وضعیت مطلوب فاصله دارد، اما سازمان ملی بهره وری با علم به این مورد در تلاش است تا با جلسات کارشناسی دیدگاه های مختلف را به هم نزدیک کرده و ادبیات واحدی را در مورد بهره وری گسترش دهد.
افندی زاده افزود: این کارگاه در تاریخ نهم و دهم آبان ماه در محل سازمان بهره وری برگزار شد و با هماهنگی به عمل آمده توسط دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل بعنوان دبیرخانه ستادی این موضوع، نماینده این دفتر به همراه کارشناسان بهره وری دیگر بخش ها نظیر معاونت مسکن و ساختمان، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان مجری ساختمان های عمومی و دولتی، سازمان هواشناسی کشور، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت لابراتوار مکانیک خاک، شرکت بازآفرینی شهری، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مشارکت کردند. در این نشست ادبیات و نگاههای آن سازمان در مبحث مسئله شناسی و تعیین اقدامات و شاخص ها تبیین شد. علاوه بر این، انتظارات دستگاههای اجرایی برای بهبود اثربخشی آن فرایند و لزوم همکاریهای بین دستگاهی عنوان شد.
دبیر کمیته بهره وری وزارت راه و شهرسازی در انتها خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی ناشی از بهره وری در سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ دارای عملکرد متوسط بوده است که انتظار می رود با تلاش و کوشش به عملکرد مناسب تر رسید. امید می رود سازمان ملی بهره وری با شناخت دقیق چالش های اصلی بهره وری، ضمن فراهم آوردن بسترهای لازم برای همکاریهای فرا دستگاهی و ملی بر اساس سیاست های جاری کشور، اثربخشی اقدامات خویش را برای نیل به اهداف برنامه ای ارتقا دهد.

منبع: